Architektura Warszawy. Nowy wieżowiec biurowy Q22 powstaje w miejscu wyburzonego 19-letniego hotelu Mercure w Alei Jana Pawła II 22, w samym centrum Warszawy. Szklana 155-metrowa bryła (195 m z iglicą) składać się będzie w sumie z 42 kondygnacji nadziemnych i 5 podziemnych. Projekt biurowca, który już wkrótce powiększy grono najnowocześniejszych wieżowców w stolicy powstał w pracowni architektonicznej Kuryłowicz & Associates we współpracy z firmą Buro Happold Polska. Inwestorem jest firma Echo Investment. Wartość inwestycji szacuje się na 500 mln. zł.
Ekologiczna bryła wieżowca Q22
Architektura Warszawy. Wieżowiec Q22 powstaje w centrum biznesowym stolicy i charakteryzuje się nowoczesną architekturą: w projekcie wdrożone będą ekologiczne i przyjazne środowisku rozwiązania. W biurowcu zastosowano m.in.system odzyskiwania energii w windach, panele fotowoltaiczne na szklanym dachu, zintegrowane z oknami żaluzje spięte z systemem zarządzania światłem i energią, a także elektrozawory ograniczające marnowanie wody.
Architektura Warszawy. Co powstanie w środku kryształowego wieżowca, projektu Kuryłowicz & Associates?
Architektura Warszawy. W wieżowcu Q22 projektu Kuryłowicz & Associates będą mieściły się przede wszystkim powierzchnie biurowe klasy Premium. W budynku nie zabraknie także innych przestrzeni, tj. restauracji, centrum fitness czy szatni dla rowerzystów. W podziemiach budynku powstanie także 5-kondygnacyjny parking. Powierzchnia całkowita wieżowca Q22 wynosi 91164 mkw, natomiast powierzchnia użytkowa to 53886 mkw.
Architektura Warszawy. Czysta forma architektoniczna bryły
Architektom z pracowni Kuryłowicz & Associates zależało zwłaszcza na wyrazistej formie bryły, przypominającej kryształ kwarcu. Biurowiec Q22 charakteryzuje jednolita architektura o lekko przełamanych płaszczyznach. Aby podkreslić dynamiczną architekturę bryły projektanci zaproponowali szklano-aluminiową elewację o prostych podziałach. Dzięki wielopoziomowym przeszkleniom nowa inwestycja ma wyróżnić się na tle już istniejących wieżowców warszawskich. Zakończenie budowy planowane jest na 2016 rok.