Architektura
ARCHITEKTURA

Hala koncertowa Zénith w Strasburgu

  • Komentarze

Hala koncertowa Zénith w Strasburgu

Widok hali koncertowej oświetlonej od wewnątrz; Hala koncertowa Zénith w Strasburgu projektu Massimiliana i Doriana Fuksasa

Fot: Moreno Maggi
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu
  • Hala koncertowa Zénith w Strasburgu

Hale typu Zénith

Na początku lat 80. zaczęły powstawać na terenie Francji hale widowiskowe typu Zénith. Zénith jest to rodzaj budynku przeznaczony do popularyzacji muzyki – od poważnej do popularnej, od koncertów po spektakle muzyczne. Ministerstwo Kultury i Komunikacji określiło minimalne warunki jakie powinny spełniać sale tego typu, uwzględniając w nich także wytyczne dla projektantów.

Wymagania dla hal Zénith

Rozwiązania projektowe widowni na minimum 3000 osób powinny zapewniać dobry widok z każdego miejsca siedzącego oraz umożliwiać sprawną ewakuację widzów. Wnętrze musi spełniać wysokie wymogi akustyczne, a scena powinna być wyposażona w wielofunkcyjne zaplecze techniczne do obsługi koncertów i artystów. Tylko w przypadku spełnienia wymagań stawianych przez ministerstwo budynek może otrzymać miano Zénith.

Hala Zénith w Strasburgu

Otwarty w styczniu tego roku obiekt w Strasburgu zaprojektowano na 10 000 miejsc i jest to największa hala koncertowa w Europie. Kształt wewnętrznej konstrukcji sali został uformowany na rzucie elipsy, by osiągnąć optymalną przestrzeń do rozmieszczenia funkcji.

przeczytaj rowniez
Źródło: "Architektura-murator"11/2008
Autor: M. Kijak-Olechnicka na podstawie materiałów od Massimiliano Fuksas Architect, Form TL i Canobbio S.p.A.
Zdjęcia: Moreno Maggi, Massimiliano Fuksas Architect, Airdiasol Rothan, Philippe Ruault
Data publikacji: 9.06.2011 10:20
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.