T-shirt, dziś wszechobecny w kulturze i modzie, dwa stulecia temu traktowany był jako bielizna i skrzętnie zakrywany. Noszone bez okrycia białe koszulki pojawiły się po raz pierwszy „publicznie” pod koniec XIX wieku w ekwipunku amerykańskich marynarzy. Ten bawełniany wyrób z czasem stał się popularny w klubach sportowych oraz na uczelniach, jako uniform wyróżniający młodą elitę. T-shirty dość szybko zagościły w mediach, a nawet pojawiły się na wielkim ekranie. W „Czarnoksiężniku z krainy Oz” (1939) ubrano w nie dzieci, jako odpowiednie na wakacje czy do uprawiania sportu.
Wraz z II Wojną Światową, zaczęła się ekspansja koszulek w dzisiejszym rozumieniu pojęcia T-shirt – niedrogich i noszonych masowo ubrań, także dla dorosłych. Zaczęto je produkować na potrzeby amerykańskich żołnierzy w fabrykach firm Hanes i Union Underwear – tych samych, które w 1948 r. wylansowały słynną markę Fruit of the Loom. Model stworzony w 1942 roku specjalnie dla US Navy nazywał się T. Type Shift - i od niego prawdopodobnie pochodzi dzisiejsza nazwa. Według innej popularnej teorii – chodzi po prostu o kształt koszulki, odzwierciedlający literę T. Wraz z dzielnymi amerykańskimi chłopcami T-shirt ruszył na podbój świata.
Bohaterski T-shirt
Wydaje się, że nie mogło być wówczas bardziej – nomen-omen - nośnej reklamy od walczącego żołnierza. Odważny, przystojny i dobrze zbudowany facet - co dodatkowo uwydatniał T-shirt - budził podziw. Kino z Hollywood, podejmujące patriotyczny temat amerykańskiego żołnierza i promujące jego heroiczny wizerunek na całym świecie, dodatkowo rozprzestrzeniało tę fascynację.
Jeszcze silniejsze oddziaływanie w powojennej historii T-shirta miały filmy z Marlonem Brando i Jamesem Deanem. Dean ubrany w T-shirt uwiódł publiczność w „Buntowniku bez powodu” Nicholasa Raya, a Brando w „Tramwaju zwanym pożądaniem” z 1951 r. (reż. Elia Kazan wg. sztuki Tennessee Williama). Za sprawą tych filmów modny mężczyzna mógł nosić granatowe dżinsy i biały T-shirt, a nie tylko elegancki garnitur.

-
Wprowadzenie zamkniętego cyklu w produkcji ubrań to temat konkursu Global Change Award. Pięciu zwycięzców podzieli się nagrodą w wysokości 1 miliona euro więcej
-
Design z Japonii – połączenie rzemiosła, popkultury i nowych technologii. Drewniane zabawki projektowane przez Takeji Nakagawę nie mają wiele wspólnego z polskimi kogucikami i pociągami... więcej
-
Coming Out to coroczne wydarzenie organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie. Wystawa prezentuje wybrane prace dyplomowe studentów ASP. Impreza jest elementem promocji młodych artystów i ich prac w dziedzinie architektury wnętrz, wzornictwa, malarstwa współczesnego, grafiki a nawet mody i designu. W tym roku wystawa odbędzie się w odrestaurowanej kamienicy hrabiego Raczyńskiego w Warszawie więcej
-
Marka FRAME WORKS jest wyjątkowym połączeniem mody, architektury współczesnej, designu, wzornictwa i wszelkich form sztuki. W związku z tym butiki, których otwiera coraz większą ilość są różnorodne, zmienne i zaskakujące – każdy o własnym, indywidualnym charakterze. Projekt kolejnego, przypominającego instalację artystyczną, przygotowała pracownia architektoniczna i29 interior architects z Amsterdamu więcej

- LIFESTYLE: Zrównoważony rozwój w modzie
- DESIGN: Drewniane bryły statków kosmicznych, czyli design z Japonii
- LIFESTYLE: Coming Out 2014 czyli 6. edycja wystawy dyplomów ASP - tym razem w zabytkowej kamienicy w Warszawie
- WNĘTRZA: Sklep odzieżowy dla marki FRAME STORE z Amsterdamu. Butik i architektura wnętrz w stylu 3D
- DESIGN: Festiwal designu w Lipsku - Designers' Open i polscy projektanci