Budowa II linii metra to największa stołeczn inwestycja. Niedawno pokazywaliśmy jak będą wyglądały stacje odcinka zachodniego i wschodniego-północnego. Dziś możemy pokazać jak wygląda gotowy już odcinek tunelu II linii.
Metro na Wileńskim
Jednocześnie ratusz ogłosił, że w związku z problemami na stacji Powiśle, gdzie wody gruntowe podtopiły plac budowy, kolejne dwie tarcze drążące tunele wyruszą z Dworca Wileńskiego (pierwotnie miały startować ze stacji Powiśle). Dla całej inwestycji oznacza to kolejne opóźnienia. Tymczasem Pierwsze dwa TBMy radzą sobie dziarsko. Udało się już wydrążyć tunel do stacji ONZ, lada chwila rozpoczną drążenie w stronę stacji Świętokrzyska. Pierwsi pasażerowie mieli pojechać centralnym odcinkiem II linii już na początku 2014 roku. Ten termin jest już jednak nierealny. Warszawski ratusz wciąż jednak twierdzi, że inwestycję uda się zakończyć pod koniec 2014 roku.

-
Trwa konkurs architektoniczny na projekt kolejnych stacji II linii metra w Warszawie. Ostatni odcinek w zachodniej części miasta ma być ukończony do 2023 roku więcej
-
Nowe biurowce w Warszawie rywalizują współczesną architekturą, standardem wykończenia, atrakcjami dla najemców. Zdaniem inwestorów stojących za budową Proximo najbardziej liczą się trzy cechy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja więcej
-
Umowa z wykonawcami nowej linii metra w Warszawie została podpisana w marcu 2016. Trzy nowe stacje II linii coraz bliżej więcej
-
Na początku 2013 roku to właśnie z Dworca Wileńskiego, a nie z Powisla, wyruszą tarcze TBM, które wydrążą tunnel pod Wisłą. Wykonawca kończy montaż pierwszej z dwóch maszyn. więcej

- ARCHITEKTURA: Nowe stacje II linii metra w Warszawie
- ARCHITEKTURA: Proximo. Nowy biurowiec przy II linii metra w Warszawie
- ARCHITEKTURA: Nowe stacje II linii metra w Warszawie
- ARCHITEKTURA: Budowa II linii metra. Montują TBMy na stacji Dworzec Wileński
- ARCHITEKTURA: Zburzą tunel Wisłostrady? To tylko jedna z propozycji