Balthasar Burkhard
Urodził się w 1944 roku, w Bernie. W 1964 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Bernie, gdzie do dziś mieszka i pracuje. W latach 1976-1978 gościnnie wykładał fotografię na uniwersytecie w Chicago. Artysta zdobył uznanie już w latach 70. zajmując się szczegółowymi studiami nad aktem i fotografią krajobrazów miejskich i naturalnych.
W 1997 roku rozpoczął trwającą do dziś pracę nad cyklem lotniczych czarno-białych zdjęć, często łączonych w dyptyki i tryptyki, przedstawiających megamiasta takie jak Tokio, Meksyk czy Chicago, często zestawiane z ujęciami nietkniętych pejzaży: wydm, lodowców, pustyń. Robione zazwyczaj z dużej wysokości, bogate w szczegóły ujęcia nie przypominają jednak kartograficznej dokumentacji. Widoczne na nich zurbanizowane przestrzenie, niepozbawione romantycznego rysu, zdają się tracić ostrość i rozpływać w kierunku horyzontu. Oglądający często mają trudności w określeniu ich skali z powodu braku wyrazistych punktów odniesienia. W przeciwieństwie do wielu współczesnych fotografów Burkhard unika jakiejkolwiek manipulacji przy wywoływaniu zdjęć – robi to własnoręcznie, bez użycia technologii komputerowych.
Fotografie artysty znajdują się między innymi w stałych kolekcjach Centre Pompidou, Musée National d’Art Moderne i Fondation Cartier pour l’art contemporain w Paryżu oraz Kunstmuseum w Bernie czy Kunsthaus w Zurychu. Jego prace były ostatnio prezentowane na wystawie Standpunkt 1 w Kirchner Museum w Davos (2003), w ramach dwóch indywidualnych wystaw w Kunstmuseum w Bernie i Galerii Fruitmarket w Edynburgu (2004) i podczas prezentacji Two mountains (wraz z Naoyem Hatekayamą) w Tokyo Art Museum (2006).