Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku cały czas się rozwija. Tuż przed Euro otwarto dwujezdniową arterię prowadzącą do centrum Wrzeszcza. Oddano także nową architekturę terminalu. Natomiast w 2015 roku na lotnisko będzie można dojechać koleją. Biorąc przykład z krajów zachodnich, władze postanowiły podnieść wartość rynkową terenów w sąsiedztwie lotniska i stworzyć tam nowoczesną dzielnicę biznesowa - AirportCity. Dzięki dobrej komunikacji okolice lotniska są bardzo korzystne do wybudowania tam brył budynków biznesowych.
Jaka architektura powstanie w dzielnicy AirportCity?
Już rok temu w pobliżu lotniska powstała jedna z pięciu planowanych brył, które wejdą w skład architektury kompleksu BCB Buisness Park. W okolicach portu stanęło również centrum biurowe Allcon Park. Docelowo dzielnica obejmie jeszcze 5 biurowców o powierzchni ponad 45 mkw. W połowie marca odbyło się spotkanie, na którym architekci terminalu lotniczego zaprezentowali koncepcję architektoniczną planu dzielnicy. Według projektantów z biura JSK Architekci na terenie AirportCity poza hotelami i biurowcami powinny znaleźć się również lokale usługowe i sklepy, aby dzielnica tętniła życiem również poza godzinami pracy. Dzięki dobrej komunikacji mieszkańcy całego Trójmiasta mogliby odwiedzić nową dzielnicę i korzystać z usług jakie oferuje.
Kiedy dzielnica AirportCity przy lotnisku będzie gotowa?
Rozwój architektury dzielnicy AirportCity odbywał się będzie na przestrzeni kilkunastu lat. Obecnie władze są na etapie przygotowania przetargu na doradcę biznesowego, który będzie odpowiedzialny za ułożenie strategii działania. Pozostaje nam cierpliwie czekać do momentu kiedy będziemy mogli odwiedzić nowoczesną biznesową dzielnicę Gdańska. A jak wam podoba się ten pomysł? Czy przy innych lotniskach w Polsce też powinny powstać takie dzielnice?

-
Celem konkursu jest promocja najlepszej architektury miejskiej, zrealizowanej w okresie Trzeciej Rzeczypospolitej oraz pobudzenie wrażliwości społecznej na kształt naszego otoczenia. więcej
-
Wieżowiec Taipei 101 w mieście Tajpej, stolicy Tajwanu. Mający 508 metrów gigant jest dzisiaj najwyższym budynkiem na świecie. Jego projektantom przyszło się zmierzyć z problemami trudnych warunków posadowienia (jakość gruntu określono jako niezadowalającą), silnych wiatrów (tajfuny występują tu kilka razy w roku) i trzęsień ziemi (działka jest położona około 200 metrów od linii uskoku tektonicznego). Budynek należało wyposażyć w specjalny system tłumienia drgań i kołysania, by zapewnić możliwie jak największy komfort dziesięciu tysiącom jego użytkowników. Jednocześnie do poruszania się między wszystkimi 101 kondygnacjami przeznaczono 61 wind, z czego dwie, zapewniające dojazd na najwyżej położone piętra osiągają rekordowe szybkości, potwierdzone wpisem do Księgi Rekordów Guinessa. więcej
-
Biurowiec stanowi nie tylko wizytówkę firmy, ale jest również charakterystycznym punktem przy wjeździe do miasta od strony Warszawy. Antracytowa bryła w nocy zamienia się w wielki, czterdziestometrowej wysokości, trójkolorowy billboard więcej
-
Czwarta edycja konkursu ŻYCIE W ARCHITEKTURZE. Finał odbył się w siedzibie SARP-u w Warszawie, 10 stycznia więcej
