Współczesna architektura dla Biedronki
W roku firma 2012 Jeronimo Martins Polska S.A otrzymała nagrodę, w kategorii New Retail Concept of the Year za skutecznie przeprowadzoną zmianę wizerunku największej sieci sklepów w Polsce. Z uwagi na tak duży sukces biuro firmy wymagało nowoczesnej aranżacji wnętrz. Pracownia architektoniczna KSArchitekci, założona przez Krzysztofa Skłodowskiego, jest autorem kompleksowego projektu nowej architektury wnętrz dla biura właściciela Biedronki.
Za strefę recepcyjną, strefy zarządu, elementy identyfikacji biura oraz system informacji odpowiedzialna jest natomiast Grupa Advertis, która oprócz projektowania wnętrz, stoisk handlowych i innych przestrzeni komercyjnych zajmuje się również tworzeniem identyfikacji wizualnej różnych marek.
Zależało nam na tym, aby przestrzenie były nośnikiem komunikatu o sukcesie biznesowym firmy. Obecnie każda z powierzchni jest wizytówką marki. Wkraczając w kolejne przestrzenie, dowiadujemy się coraz więcej o gospodarzu, poznajemy historię firmy – mówi Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis.
Minimalizm i promocja
Minimalistyczne wnętrze foyer, zlokalizowane na parterze, to pierwsze pomieszczenie, do którego wchodzimy. Nad recepcją, na szkle, umieszczono logotyp firmy wykonany ze stali nierdzewnej. Pojawiły się tam również nieduże logotypy marek wchodzących w skład grupy, czyli Biedronka, Hebe czy APTEKA+NAZDROWIE. Ważnym elementem wystroju jest mapa Polski z naniesionymi lokalizacjami sieci sklepów Biedronka, która powieszona jest tuż obok lady recepcyjnej. Mapa została wykonana w technice drukowania na szkle. Co więcej, mapa wyposażona jest w elektroniczny licznik zasięgu sieci sklepów dzięki czemu każda osoba odwiedzająca siedzibę firmy dowie się, że Jeronimo Martins jest właścicielem największej sieci sklepów w Polsce.
Kolejne pomieszczenie to strefa dla gości, w której znajduje się słup z wymienną grafiką podświetlany ledami, na którym prezentowane są założenia firmy oraz filary jej działalności. Idee popartę są nagrodami, które prezentują się tuż obok w wolnostojących, okrągłych ekspozytorach. Szkło w architekturze tych wnętrz stanowi ważny element wizerunku marki.
Celem wypracowanym przez pracownię KSArchitekci oraz poszczególne działy firmy Jeronimo Martins było uzyskanie spójnego obrazu wizerunku marki. Stąd powtarzający się motyw szkła i dekoracyjnej aplikacji z folii imitującej piaskowanie. Łatwemu odnalezieniu się w przestrzeni sprzyja natomiast przypisana każdemu z pięter inna kolorystyka – tłumaczy Krzysztof Skłodowski.
Milena Glinojecka
