Architektura
ARCHITEKTURA

Polka w gronie najlepszych młodych architektów w Europie - 40 under 40

  • Komentarze

Aleksandra Jaeschke

Caterpillar, czyli kładka dla pieszych łącząca istniejące budynki biurowe z nowymi obiektami, Augusta we Włoszech, 2008. Projekt AION (Aleksandra Jaeschke i Andrea Di Stefano)

Fot: www.a-i-o-n.com
  • Aleksandra Jaeschke
  • Aleksandra Jaeschke
  • Aleksandra Jaeschke
  • Aleksandra Jaeschke

Co roku publikowana jest lista 40 under 40 – nagrody dla 40 najciekawszych architektów europejskich młodego pokolenia, poniżej 40 roku życia. W tej edycji wśród wyróżnionych osób znalazła się tylko jedna z Polski – Aleksandra Jaeschke. Ta absolwentka londyńskiej Architectural Association od 3 lat współprowadzi we Włoszech pracownię AION

Europejskie Centrum Architektury, Sztuki, Dizajnu i Studiów Urbanistycznych oraz The Chicago Athenaeum: Muzeum Architektury i Dizajnu co roku ogłaszają listę najlepszych 40 architektów europejskich poniżej 40 roku życia.

W tym roku w tym prestiżowym gronie mamy tylko jednego reprezentanta naszego kraju, a właściwie przedstawicielką. Tytuł 40 under 40 przypadł Aleksandrze Jaeschke rodem z Żelazowej Woli.

Jaeschke ukończyła w 2005 roku renomowaną Architectural Association School of Architecture w Londynie, której dyplomem szczycą się m.in. Zaha Hadid czy Rem Koolhaas. W tym samym roku razem z innym absolwentem tej uczelni – Włochem Andrea Di Stefano rozpoczęła stałą współpracę. Architektoniczny duet zaowocował założeniem w 2008 roku w Syrakuzach na Sycylii wspólnej pracowni AION. Pracownia ma bardziej charakter badawczy i teoretyczny, jej awangardowe projekty to innowacyjne eksperymenty z pogranicza inżynierii, sztuki i architektury.

Jaeschke ma też na koncie współpracą z nowojorską pracownią BIOTHING oraz londyńską ACAB. Prowadziła również warsztaty dizajnu  w Antwerpii, Orleanie i Syrakuzach.

Jednym z ciekawszych projektów Jaeschke i Di Stefano była koncepcja kampusu uniwersyteckiego w Syrakuzach. Była to propozycja architektury topografii, gdzie budynki zlewają się z kontekstem wzgórz. Uczelnianie budynki samie miały tworzyć sztuczne wzniesienia, tak by jak najbardziej zintegrować się z naturalnym krajobrazem.

 

Więcej projektów Aleksandry Jaeschke zobacz na stronie jej pracowni: www.a-i-o-n.com

przeczytaj rowniez
Autor: TM
Zdjęcia: www.a-i-o-n.com
Data publikacji: 19.09.2011 15:26
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.