Szkoła Podstawowa w Umiastowie
Umiastów planuje budowę nowej szkoły podstawowej. Projekt szkoły powstał w biurze Kilkoro Architekci, przy współpracy NMS Architekci. Dla projektantów najważniejsze stało się stworzenie szkoły przede wszystkim przyjaznej i bezpiecznej dla dzieci, ale także ekonomicznej w utrzymaniu i budowie. Całe założenie nawiązuje do architektury regionalnej. Popularne dwuspadowe dachy przykrywają odpowiednie fragmenty szkoły. Całość przypomina zabudowę segmentową domów jednorodzinnych. Dzięki temu budynek szkoły nie dominuje w otoczeniu tylko doskonale się z nim komponuje. Ze względów ekonomicznych budynek został pokryty grafitowym tynkiem. Aby jednak szkoła podstawowa przyciągała wzrok, moduł strefy wejściowej delikatnie wysunięto z szeregu i pomalowano na kolo biały. W białym kolorze są także okna oraz wnęki, w których je osadzono. Cały projekt szkoły to proste założenie, ale wpisujące się w kanon współczesnej architektury. Architekci udowodnili, że regionalne założenia architektury można lekko zmodyfikować tworząc ciekawy dla użytkowników projekt.
>> Szkoły w Norwegii reprezentuja przyszłość nauczania!
Centrum Edukacji i Sportu w Mysiadle
Gmina Lesznowola pod Warszawą realizuje w oparciu o projekt katowickiego Biura Studiów i Projektów Architektonicznych „FRANTA & FRANTA” największą inwestycję w swoich dziejach – Centrum Edukacji i Sportu w Mysiadle, najnowocześniejszy gminny zespól edukacyjno – kulturalno- sportowy w Polsce. Kompleks obiektów Centrum to nietypowe rozwiązanie zarówno pod względem programu jak i zaproponowanych rozwiązań architektonicznych i technicznych, w tym całego szeregu rozwiązań proekologicznych. Rola Centrum Edukacji i Sportu, wg założeń projektantów - „gminnego ośrodka życia”, ma sprzyjać integracji lokalnej, stworzyć nowy etos miejsca – społecznej identyfikacji – poprzez dostatecznie bogaty program obiektu realizowany w atrakcyjnej formie architektonicznej kompleksu i jego otoczenia. Bezpośrednie sąsiedztwo działki Centrum charakteryzuje się rozległymi otwartymi przestrzeniami z niską 2-4 kondygnacyjną zabudową. Eko-skala miejsca wymusiła ograniczenie stopnia ingerencji w otoczenie. Stąd preferencja w projekcie dla „wtopienia” bryły, jej nie-agresji dla otoczenia mimo dużego programu, dla zieleni oraz form naturalnych. Bryła budynku jest wyrazista, a jej wnętrze przemyślane, funkcjonalne i oryginalne. Zespól edukacyjny składa się z przedszkola, szkoły podstawowej (z podziałem na grupy wiekowe) i gimnazjum. Wyposażony ma być w najnowsze urządzenia komputerowe i multimedialne. Każda część posiadać będzie charakterystyczne elementy barwnej identyfikacji wizualnej wewnętrznej i zewnętrznej (”spektrum barwne”), zielone dziedzińce w patiach, charakterystyczne owalne pokoje nauczycielskie z wglądem zarówno w przestrzeń korytarzy szkolnych, jak i zielonych otwartych dziedzińców oraz wspólną dla całości oryginalną owalną pochylnię łączącą jadalnię i hol z dachem zielonym o funkcjach edukacyjnych. Architekci zadbali, aby było to coś więcej niż zespół szkolny. Zaprojektowano szereg funkcji kulturalnych i rekreacyjno – sportowych przeznaczonych dla wszystkich mieszkańców gminy (wielofunkcyjna sala multimedialna dla 400 osób, sala konferencyjna, biblioteka z czytelnią, sale wystawowe, sale fitness, kręgielnia, wielofunkcyjna hala sportowa z widownią, zespól boisk z bieżnią i trybunami, skate-park, plac zabaw, 25–metrowa wieża widokowa ze ścianką wspinaczkową i trybunami, interaktywny park odkrywców). Jak zapewniają projektanci – z tej szkoły nie będzie się chciało wychodzić. Mają nadzieję, że nie tylko dzieciom….
>> Zobacz jak ciekawie zaprojektować szkołę muzyczną!
Szkoła – ogród w Podkowie Leśnej
Biuro projektowe Grupa 5 Architekci jest autorem projektu szkoły podstawowej w Podkowie Leśnej. Budynek doskonale komponuje się z otoczeniem. Bryła szkoły podzielona została na moduły o wielkości dużego domu jednorodzinnego. Dzięki temu nawiązuje do znajdujących się wokół willi. Dodatkowo w otoczeniu szkoły zaprojektowano dużo zieleni, która w pewnym momencie dociera aż na dach. Elewacje budynku wykonane zostały w jasnych odcieniach, jednak w pewnych momentach wyrastają z nich kontrastowe elementy w kolorze pomarańczowym. Cały budynek przypomina raczej nowoczesna i ogromną willę niż szkołę podstawową, ale dzięki temu szkoła jest przyjazna dla użytkowników.

-
Bryła, która powstała w pracowni architektonicznej DeZwarteHond, to nie tylko szkoła podstawowa, ale również obiekt pełniący szereg innych interesujących funkcji sportowo - rekreacyjnych. Dzięki temu zarówno dzieci jak i rodzice mogą korzystać z jednego miejsca w tym samym czasie więcej
-
Projekt szkoły podstawowej połączonej z obiektem sportowym w chińskiej prowincji Zhejiang to odpowiedź na problem niedoboru gruntów w tej części miasta. Bryła i plan szkoły zaprojektowane zostały w formie owalu. Dlaczego? Otóż podyktowane zostało to kształtem boiska, które znalazło się... na dachu! W efekcie architekci z biura architektonicznego LYCS z Hong Kongu uzyskali nie tylko ciekawą architekturę współczesną ale również sporą ilość miejsca więcej
-
Czy szkolne wnętrze ma duże znaczenie? Jak powinna wyglądać szkoła marzeń? Czy wnętrze nowej szkoły twojego dziecka i czy sprzyja chłonięciu wiedzy? więcej
-
Projekt londyńskiej szkoły powstał u samej Zahy Hadid, a od dwóch lat uczniowie mogą korzystać z dobrodziejstw, jakie przygotowano dla nich w tym obiekcie. Zobaczcie szkołę prosto od ZAHA HADID Architects! [ZDJĘCIA] Nowy projekt Zahy Hadid. więcej

- ARCHITEKTURA: Architektura współczesna szkoły podstawowej z energetycznym wnętrzem
- ARCHITEKTURA: Szkoła podstawowa i obiekt sportowy w jednym - bieżnia na dachu architektury współczesnej w Chinach
- WNĘTRZA: Jak powinno wyglądać idealne wnętrze szkoły?
- ARCHITEKTURA: Szkoła w Londynie według PROJEKTU ZAHY HADID. Architektura i edukacja na najwyższym poziomie w nowym projekcie!
- ARCHITEKTURA: NOWOCZESNA SZKOŁA. JAK POWINNA WYGLĄDAĆ SZKOŁA MARZEŃ? ZOBACZ PROJEKT GIMNAZJUM W ZURYCHU