Nie od dziś wiadomo, że siedziba firmy jest jej wizytówką, która powinna być spójna z tożsamością marki i wyznawanymi przez nią wartościami, ale także przykuwać uwagę i sprawiać, że klienci chętnie będą spędzać w niej czas. Aby wypracować rozpoznawalność centrum handlowego, hotelu czy biurowca, warto sięgnąć po nowoczesne rozwiązania.
Technologia + architektura - połączenie idealne?
Z pozoru nieciekawy budynek może z powodzeniem przykuć spojrzenia dzięki umiejętnie zaprojektowanej fasadzie medialnej czy iluminacji. Komunikacja kolorem oraz projekcja różnorodnych kształtów, tworzy nieograniczone możliwości. Dzięki niej nie tylko podkreślamy charakter i przeznaczenie obiektu, ale również zaznaczymy swoją obecność.
Angażuj zmysły!
W przestrzeniach publicznych, niesamowitą rolę odgrywa marketing sensoryczny - oddziałując na zmysły, można stworzyć atmosferę danego miejsca i sprawić, że klienci będą chętnie do niego wracać. Na to, jak odbieramy przestrzeń wpływa nie tylko jej aranżacja, ale również zapach, muzyka czy odpowiednio dobrane oświetlenie, które ma ogromny wpływ na ekspozycję wnętrz, towarów oraz ogólną atmosferę - a co za tym idzie - samopoczucie osób odwiedzających daną przestrzeń.
Okiem eksperta
O tym, jak najlepiej wykorzystać technologię w projektowaniu, dyskutowali uczestnicy panelu dyskusyjnego reAKCJA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA na OKK! design: Magdalena Federowicz-Boule – prezes zarządu Tremend, Bogusz Parzyszek – założyciel Workplace Solutions oraz Piotr Gierałtowski – właściciel pracowni Gieraltowski & Partnerzy. EXTRACT DESIGN. W dyskusji wziął udział także Radosław Zacheja, prezes zarządu firmy Bright Lights.
-Obecna rzeczywistość obfituje w wyzwania. Dociera do nas mnóstwo różnorodnych bodźców, mamy coraz mniej czasu do namysłu. Technologia rozwija się w błyskawicznym tempie, z jednej strony pomagając nam w realizacji przedsięwzięć, a z drugiej strony dekoncentruje. W jaki sposób mieć satysfakcję z realizacji? Zdecydowanie pomaga tutaj pozytywna motywacja, poszukiwanie rozwiązań, które nie tylko będą efektowne, ale także przyjazne dla otoczenia, ludzi. Mądre korzystanie ze zdobyczy technologii doprowadzi nas do realizacji wyznaczonych celów – wyjaśnił ekspert.
Więcej na: http://brightlights.pl/

-
Majówka, Dzień Dziecka, święta lokalne i narodowe - instytucje samorządowe często są organizatorami wydarzeń okolicznościowych, które integrują lokalną społeczność i pozwalają wspólnie świętować. Często istnieje potrzeba, aby zaakcentować te wyjątkowe spotkania także odmiennym wyglądem budynków i przestrzeni publicznych. Tu z pomocą coraz częściej przychodzi nowoczesne oświetlenie. więcej
-
Zapala się, kiedy mamy wstać do szkoły, a później pracy. Gaśnie, gdy nastaje pora oglądania filmu w sobotni wieczór. Wskazuje drogę, steruje ruchem, pomaga w wielu codziennych sytuacjach. Światło jest wszędzie i z czasem my sami mamy coraz większy wpływ na jego kształt, działanie i możliwości użytku. Jaką rolę odgrywa w teatrze? Jak sprawić, aby przestało być tylko narzędziem, a stało się częścią spektaklu, dziełem sztuki? więcej
-
Podczas projektowania dowolnego sklepu czy obiektu handlowego należy odpowiedzieć sobie na wiele pytań: w jaki sposób rozmieścić produkty, jak je wyeksponować, gdzie umieścić elementy informacyjne, jaka będzie ścieżka zwiedzania sklepu przez klienta, co sprawić, żeby klient czuł się dobrze i wyszedł zadowolony. A co z oświetleniem, czy to ważny aspekt? Zastanawialiście się kiedyś jaki wpływ na sprzedaż ma światło? więcej
-
Obiekty publiczne, często kojarzące się z szarymi, zachowawczymi gmachami, powoli zaczynają wyróżniać się w miejskiej przestrzeni. Wszystko to za pomocą fasad medialnych - systemów oświetleniowych, które zyskują coraz większą popularność, dzięki możliwości szybkiej zmiany wizerunku danego obiektu. więcej

- ARCHITEKTURA: Samorząd w dobrym świetle: oświetlenie okolicznościowe.
- WNĘTRZA: Oświetlenie w teatrze
- WNĘTRZA: Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?
- ARCHITEKTURA: Gra światłem - oświetlenie dobrze zaprojektowane
- ROZMOWY O ARCHITEKTURZE: Światło ma znaczenie: wywiad z Radosławem Zacheją, prezesem firmy Bright Lights