Gdyby pod koniec 2014 roku, niewiele ponad rok temu, przeprowadzić w Polsce małą ankietę i zapytać, z czym kojarzy się Charlie Hebdo, niewiele osób rozpoznałoby tytuł francuskiego tygodnika. Nawet nad Sekwaną nie miał zbyt licznych czytelników, sprzedaż na poziomie 30 tysiecy egzemplarzy trudno uznać za sukces w kraju liczącym przeszło 60 milionów obywateli. Masakra w paryskiej redakcji wszystko zmieniła. Kolejny numer wydrukowany został w przeszło 7 000 000 egzemplarzy, a tygodnik z pisma pełnego wulgarnych żartów zmienił się dla wielu w symbol demokracji i wolności słowa.
Konkurs architektoniczny
W rok po zabiciu dwunastu uczestników kolegium redakcyjnego Charlie Hebdo, na łamach portalu Bee Breeders ogłoszony został konkurs architektoniczny. Uczestniczący w nim projektanci mają za zadanie zaprojektować pawilon wystawowy, w którym mogłyby być eksponowane teksty i rysunki ze słynnego miesięcznika. Bryła powinna być dostosowana do transportu, wielokrotnego montażu i demontażu. Projekt musi być uniwersalny, możliwy do umieszczenia w różnorodnych lokalizacjach na całym świecie. Uczestnicy konkursu architektonicznego mogą wskazać przykładową lokalizację, pod warunkiem uzasadnienia swojego wyboru.
Nagrody i terminy w konkursie
I nagroda - 6000 $
II nagroda - 3000 $
III nagroda - 1000 $
Rejestracja 9 grudnia – 9 marca 2016
Składanie prac 23 marca 2016
Ogłoszenie wyników 6 kwietnia 2016
Szczegółowe informacje
https://charliehebdoportablepavilion.beebreeders.com/
