Dworzec Centralny, wersja zupgrade’owana
Podobno Polacy lat 70. XX wieku byli ogarnięci obsesją zbudowania 10 światowej potęgi gospodarczej, czyli Drugiej Japonii. Czy to w ogóle możliwe, żeby porażka tego projektu tak mocno wyraziła się w semiotyce Dworca? Być może sztandarowy budynek tamtych czasów to niekompletny wyraz dążeń ówczesnej zbiorowej podświadomości? Czy to możliwe że Centralny to po prostu… niedokończona pagoda?
Paweł „Pawka” Kłudkiewicz
Jest z wykształcenia architektem, absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Pracuje jako rysownik i ilustrator. Jego debiut to komiks opublikowany w Antologii Piłkarskiej (Kultura Gniewu – 2005). Mieszka i pracuje w Warszawie.
Jak sam mówi, rzadko korzysta ze swoich architektonicznych umiejętności, skupia się bowiem głównie na rysowaniu i komiksach. Ale obie miłości udało mu się połączyć w cyklu krótkich komiksów – „Warszawa 2.0”. Cały sens tego rysunkowego min-serialu kryje się w nazwie – 2.0 to powszechnie stosowany skrót oznaczający nową wersję programu komputerowego. Kłudkiewicz zupgrade’ował – „ulepszył” istniejące, charakterystyczne obiekty Warszawy, nierzadko nadając im zupełnie nowy sens. Poprzez krótkie, komiksowe rysunki zrealizował swoje odjechane architektoniczne wizje.