Rozbudowa drugiej linii warszawskiego metra ma szansę rozpocząć się już w 2016 roku. Przetarg rozstrzygnięto jesienią 2015, budowa sześciu nowych stacji miałaby się zakończyć do 2022 roku. Wprowadzenie wydajnej kolei miejskiej zmienia dzielnice długo uważane za gorsze. Wola, najpierw fabryczna, a później zaniedbana i pustawa zmienia się w nową dzielnicę biurową. Zmiany są widoczne na długo przed otwarciem stacji. Deweloperzy z liczonym w dekadach wyprzedzeniem mówią i piszą o korzystnym położeniu nowych inwestycji i wygodnym dojeździe. Takie opisy budynków na Tar-gówku można było zobaczyć już kilka lat temu. Powoli stają się one bardziej realne.
Projekt zagospodarowania
Nie tylko właściciele nieruchomości patrzą w przyszłość. Władze Warszawy zleciły stołecznemu oddziałowi SARP przygotowanie koncepcję przestrzennego zagospodarowania rejonu ulicy Kondratowicza. Przy ulicy tej mają znajdować się dwie ostatnie stacje nowej linii metra. Budowa stacji oznacza konieczność przebudowania centrum Bródna.
Prace rozpoczną się od dwuetapowych warsztatów, których koordynatorem jest Paweł Jaworski, filozof, architekt i aktywista miejski. Jednym z elementów przygotowań jest program partycypacyjny, w ramach którego zaplanowano między innymi spacery z mieszkańcami oraz otwartą dyskusję.
Nabór na warsztaty projektowe trwa do 11 stycznia 2016. Zgłoszenia powinny zawierać propozycje zmian w przestrzeni publicznej Bródna. Pięć zespołów zostanie zaproszonych do drugiego etapu. Na szczegółowe opracowanie wybranej przez jury koncepcji autorzy z każdego zespołu otrzymają po 22 000 zł.
Przegląd zakwalifikowanych do II etapu prac zaplanowany jest na 16 lutego 2016 (17:30), zaś prezentacja dopracowanych koncepcji na 15 marca 2016 (17:00).
Więcej informacji na stronie warszawskiego oddziału SARP