Ostatnie lata to gorący okres dla muzeów w Polsce. Powstają nowe budynki, zmienia się sposób aranżacji wystaw i samo pojmowanie zadań muzeów. Jedną ze zmian jest rosnące zainteresowanie identyfikacją wizualną. O ile w przypadku komercyjnej firmy dobre logo czy funkcjonalna strona internetowa uważane są od dawna za narzędzia pomocne w budowaniu marki, liczne instytucje publiczne długo nie przywiązywały do tych zagadnień wielkiej wagi. Oczywiście zawsze były pozytywne przykłady, ale dopiero w ciągu ostatnich kilku lat zmiany stały się powszechniejsze.
Przegląd Muzeum Widzialne służy prezentowaniu i promocji tych inicjatyw. Jak dotąd odbyły się dwie edycje. Graficy i zatrudniające ich instytucje mogły nadsyłać zgłoszenia w czterech kategoriach: identyfikacja muzeum, identyfikacja wystaw czasowych, wydawnictwa książkowe lub multimedialne, wreszcie grafika strony internetowej. Przegląd dotyczył raczej długofalowych inicjatyw, niż pojedynczych wydarzeń. Stąd w pierwszej kategorii jury brało pod uwagę logo, system informacji wewnątrz i na zewnątrz muzeum, projekty druków firmowych, informacyjnych, publikacji edukacyjnych. Z kolei w kategorii „publikacje” oceniane były serie wydawnicze lub grupa publikacji wydanych nakładem muzeum.
Tegoroczna, druga edycja przeglądu Muzeum Widzialne rozstrzygnięta została z końcem listopada 2015. W jej ramach oceniane były projekty wdrożone w latach 2014–2015.
W kategorii identyfikacja muzeum I nagrodę otrzymało Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu, zaś II Muzeum Architektury we Wrocławiu (więcej o nagrodzonej pracy>>).
W kategorii identyfikacja wystaw czasowych I nagroda trafiła do pracowni SUPER SUPER za identyfikację wystawy „Trasa M-Z” w Muzeum Narodowym w Warszawie. W uzasadnieniu werdyktu jury podkreśliło prostotę rozwiązania, zharmonizowanie grafiki i projektu ekspozycji, a także wykorzystanie elementów interaktywnych, takich jak aplikacja AR (Augmented Reality – rozszerzona rzeczywistość).
I nagroda w kategorii wydawnictwa książkowe lub multimedialne trafiła do pracowni Poważne Studio (Alicja Kobza, Małgorzata Frąckiewicz, Tomek Głowacki) za publikację Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia.
Zwycięzcą w czwartej konkursowej kategorii, czyli grafika strony internetowej okazało się BrightMedia. Nagroda przyznana została za stronę internetową www.warsawrising.eu. Stronę przygotowano w związku z wydarzeniem organizowanym przez Muzeum Powstania Warszawskiego wraz z berlińskim Centrum Topografia Terroru.

-
Wnętrze z sercem, czyli walentynkowy konkurs Archiramy, właśnie się zakończył. Dwie lampy LOVE powędrują do zwycięzców więcej
-
Archirama ogłasza konkurs! Dwie designerskie lampy LOVE czekają na zwycięzców! Wystarczy podpowiedzieć, gdzie warto spędzić walentynkowy wieczór więcej
-
Projekt Soundscape autorstwa group8asia powstał w 2014, kiedy to zorganizowano konkurs na dom muzyki w parku miejskim w Budapeszcie. Otwarta na park miejski architektura współczesna muzeum łączy się tu z dobrze zorganizowaną przestrzenią publiczną, którą wypełniają dźwięki muzyki więcej
-
Współczesna architektura, architektura wnętrz, grafika – konkurs A' Design Competition jest otwarty dla projektantów z każdej dziedziny więcej

- LIFESTYLE: Konkurs Archiramy na Walentynki – wyniki
- LIFESTYLE: Konkurs Archiramy na Walentynki – Wnętrze z sercem
- ARCHITEKTURA: Soundscape – dom muzyki w Budapeszcie. Architektura współczesna i przestrzeń publiczna autorstwa group8asia
- DESIGN: Konkurs dla projektantów A' Design Competition
- DESIGN: Konkurs dla projektantów Electrolux Design Lab 2015