Antyki i starocie mogą wyglądać świetnie, ale nie są rozwiązaniem dla każdego. Nie wszyscy mają zresztą żyłkę kolekcjonera, gotowego na długie poszukiwanie upatrzonego wzoru, a później na doprowadzenie go do idealnego stanu.
Marka 366 Concept powstała dla tych, którzy chcieliby cieszyć się bryłami klasycznych mebli bez kłopotów związanych nieodłącznie z polowaniem na stare przedmioty. Albo po prostu chcieliby urządzić pokój spójnym kompletem mebli.
Architektura wnętrz inspirowana klasyką
Firma zaprezentowała po raz pierwszy swoją ofertę podczas Łódź Design Festival 2014. Na festiwalu designu można było zobaczyć reedycję klasycznego fotela Model 366 projektu Józefa Chierowskiego. Wzór z 1962 roku uzupełniony został całą rodziną obiektów, od fotela bujanego po lampę. Ekspozycja odzwierciedlała założenia firmy: wybór najbardziej interesujących projektów polskich mebli XX wieku, dostosowanie ich do potrzeb współczesnych użytkowników i wprowadzenie na rynek. Założyciele firmy, Maciek Cypryk i Agata Górka biorą pod uwagę zarówno wierne odtworzenie starych mebli, jak i przygotowanie ich współczesnych reinterpretacji.
Efektem tej drugiej strategii jest Model 367. Według zapowiedzi projektantów, nowy fotel ma być nowoczesną interpretacją Modelu 366, nawiązującym do stylu skandynawskiego z jego charakterystycznym minimalizmem. W porównaniu do wzorca, bryła została uproszczona. Równocześnie sam mebel stał się nieco większy. Zmiana wynika z ergonomii, w ciągu półwiecza które upłynęło od zaprojektowania pierwowzoru przeciętny użytkownik fotela stał się większy i cięższy.
W prace projektowe zaangażowany był Jaro Kose, młody polski designer pracujący dla studia Marcela Wandersa w Amsterdamie. Mebel zaprezentowany zostanie w lutym 2015, na Arena Design.