Design
DESIGN

Mateusz Suda dla BoConcept

  • Komentarze

Mateusz Suda dla BoConcept

Mat. BoConcept

  • Mateusz Suda dla BoConcept
  • Mateusz Suda dla BoConcept
  • Mateusz Suda dla BoConcept
  • Mateusz Suda dla BoConcept
  • Mateusz Suda dla BoConcept

Wyszukana forma i wysublimowane przeszycia inspirowane piłeczką tenisową. Dobry, duński design, jakość i funkcjonalność. Swój 10. jubileusz obchodzi właśnie fotel Imola - BoConcept Design Icon. Z tej okazji marka przygotowała limitowaną edycję mebla oraz jego artystyczną wersję, stworzoną przy współpracy Mateusza Sudy i BoConcept Warszawa.

Elegancja w stylu hygge

Minimalistyczny, funkcjonalny i ponadczasowy skandynawski design to domena BoConcept. Markę, działającą w Polsce od ponad 18 lat, wyróżnia innowacyjność, funkcjonalność, estetyka  oraz wielopokoleniowa pasja. Jej misję stanowi szerzenie duńskiego wzornictwa w miejskim wydaniu, zakorzenionego w 67-letniej tradycji, a jednocześnie zgodnego z obowiązującymi trendami.

Historia BoConcept rozpoczęła się w 1952 r. w Danii. Dziś marka posiada blisko 300 salonów w ponad 60 krajach na całym świecie. Dzięki profesjonalnemu podejściu do Klienta osiągnęła status cenionej marki lifestylowej w detalicznej sprzedaży mebli z segmentu premium. Tworzy, produkuje i sprzedaje nowoczesne, designerskie meble, akcesoria i oświetlenie do domu oraz oferuje kompleksową usługę stylizacji wnętrz, postulując przestrzeń o unikatowym i indywidualnym charakterze.

Luksus na zamówienie

Swój 10. jubileusz obchodzi właśnie BoConcept Design Icon, czyli fotel Imola, zaprojektowany przez Henrika Pedersena. Podczas tworzenia tego ponadczasowego mebla projektant inspirował się jedną z dwóch wirujących połówek piłki tenisowej. Każda strona fotela sprawia wrażenie, jakby powstała z jednego kawałka, a miękkie, obłe kształty kontrastują z ostrymi krawędziami paneli bocznych. To nieszablonowe połączenie nadaje meblowi dramaturgii i wpływa na poczucie wizualnego komfortu. Fotel dostępny jest w pełnej gamie ponad 100 luksusowych tkanin i skór BoConcept. Klienci posiadają możliwość wyboru minimalistycznej lub obrotowej podstawy w kilku wariantach kolorystycznych. To wszystko sprawia, że Imola pozostaje ponadczasowa, opierając się trendom. Na całym świecie sprzedano już ponad 20 000 sztuk tego modelu.

Z okazji jubileuszu fotela marka przygotowała edycję limitowaną 600 egzemplarzy, wykonanych ręcznie w miękkim, czarnym aksamicie z matową podstawą. Do tej pory sprzedano ponad 300 sztuk – unikatowe modele wyposażone są dodatkowo w numerowaną tabliczkę, broszurę oraz certyfikat autentyczności. Dodatkowo BoConcept wyprodukowało miniaturowe wersje limitowanej edycji w skali 1:16, które służą jako upominek w niemalże 300 salonach marki na całym świecie.

Czerwień w odcieniu Imola

13 grudnia 2018 r. BoConcept Warszawa zaprezentowało nieszablonową, artystyczną odsłonę tego ikonicznego fotela. Jest to wyjątkowa wersja Imoli, zinterpretowana współcześnie za sprawą kooperacji BoConcept Warszawa oraz cenionego, wszechstronnie uzdolnionego projektanta mody, artysty działającego w obszarze nowych mediów, malarza i ilustratora – Mateusza Sudy. Jak podkreśla projektant, realizacja ta odnosi się do człowieka i jego emocji – ma za zadanie oddziaływać na odbiorców. Stanowi połączenie rynku komercyjnego ze sztuką wysoką, rzemiosła artystycznego ze sztuką użytkową. Na nowe wcielenie fotela składa się wyrazisty styl artystyczny Sudy (eksperymenty z fakturą i kolorem) oraz unikalny design BoConcept. Wzrok przyciąga intensywna, energetyczna czerwień materiału, oryginalność portretów kobiety oraz mężczyzny, a także charakterystyczna dla projektanta kreska.

Mateusz Suda - przedstawiciel młodego pokolenia Artystów Polskich. Projektant graficzny, lustrator, dyrektor kreatywny, projektant mody i artysta Nowych Mediów. Suda uzyskał również tytuł Master of Arts w Instytucie Artystycznym w Opolu. Laureat wielu konkursów artystycznych, w tym min. Podwójny absolwent prestiżowego Art & Fashion Festival organizowanego przed Grażynę Kulczyk. Współpracował min. BoConcept, Orska, Simple, Mohito, Reserved, Arkadius, Asus, Harper’s Bazaar, No.21. Ilustracje jego autorstwa zostały docenione przez takie domy mody jak: Moschino, Calvin Klein, Marc Jacobs, Versace. W swoich działaniach artystycznych nie ogranicza się wyłącznie do ilustracji. Jest twórcą prac video, nadruków na odzież, jak i ma okazje współpracować z markami odzieżowymi. Zaprojektował kolekcję biżuterii LOVE ME by Mateusz Suda dla marki ALTRA DEA COUTURE, kolekcje nadruków dla marki Simple, pełnił funkcję projektanta marki Reserved. Dzięki marce Asus i inicjatywie #createasus prowadził warsztaty o tematyce poświęconej modzie i biznesie kreatywnym.

Więcej informacji o BoConcept Warszawa na stronie: https://www.boconcept.com/pl-pl/.

Mateusz Suda: http://www.mateuszsuda.com/.

przeczytaj rowniez
  • Karima Rashida dla BoConcept
    Karima Rashida dla BoConcept

    Płynne, organiczne kształty to znak rozpoznawczy projektów Karima Rashida. Tym razem ceniony na świecie designer stworzył dla marki BoConcept kolekcję mebli przeznaczonych do niewielkich przestrzeni. Chelsea – bo o niej mowa – ma być miejską w małych mieszkaniach, ale wciąż dawać poczucie wysokiej jakości, luksusu i dobrego rzemiosła. więcej

  • Zaaranżuj swój ogród i balkon marzeń
    Zaaranżuj swój ogród i balkon marzeń

    Otwórz drzwi, zyskaj dodatkową przestrzeń i relaksuj się komfortowo spędzając czas z bliskimi na świeżym powietrzu. Wiosna w pełni, a BoConcept nawet w obliczu obecnej sytuacji zachęca do znalezienia czasu i chęci, by odpowiednio przygotować outdoorowe przestrzenie – niech będą tak stylowe, jak te domowe! więcej

  • BoConcept intensyfikuje działania online
    BoConcept intensyfikuje działania online

    Stan zagrożenia epidemicznego to poważny powód, by zostać w domu. Zamknięci w czterech ścianach wcale nie musimy rezygnować z designu na najwyższym poziomie. Przeciwnie, właśnie teraz jest dobry moment na to, by docenić kunszt duńskiego wzornictwa – prostotę i funkcjonalność mebli, które nadadzą codzienności niecodzienny wymiar. W związku z czasowym zamknięciem salonów stacjonarnych, marka BoConcept koncentruje obecnie swoje działania w sferze e-commerce, niezmiennie kładąc główny nacisk na wysoką jakość obsługi klienta. więcej

  • Twoje biuro tam, gdzie chcesz
    Twoje biuro tam, gdzie chcesz

    Wyjątkowe czasy wymagają wyjątkowych rozwiązań. Atlanta – nowość marki BoConcept – to system mebli biurowych, które dopasują się do każdego zespołu, powierzchni biurowej i stylu. Także w nietypowych warunkach domowego biura to rozwiązanie sprawdzi się idealnie. więcej

Data publikacji: 28.01.2019 12:42
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.