Polacy zakochali się w kuchniach ze sklepów Ikea, prostym skandynawskim designie i dodatkach. Możliwe, że wciąż żywe zainteresowanie wzornictwem z północy przyczyni się także do sukcesu Muuto. Nazwa marki pochodzi z języka fińskiego i oznacza zmiany, świeże spojrzenie.
Duńska marka występuje pod hasłem „new Nordic”. Cóż, hasło jest chwytliwe, ale nie oznacza rewolucji. Nowy styl skandynawski jest najwyraźniej bardzo podobny do starego. Nie jest to jednak wada. Ci, którzy lubią charakterystyczne dla skandynawskiego wzornictwa naturalne materiały, nie będą zawiedzeni. Drewno, filc czy metal dominują także w ofercie Muuto. Również ograniczenie palety kolorów i unikanie jaskrawych barw nie będą zaskoczeniem.
Projektanci chętnie natomiast sięgają po nieco abstrakcyjny humor. Skomplikowana bryła wazonu Closely Separated zaprojektowanego przez Michaela Geertsena okazuje się połączeniem „stopionych razem” stołowych naczyń, pokrytych cytrynową glazurą. Nie brak też odniesień do najbardziej znanych w popkulturze motywów skandynawskiej tradycji. Designerzuy z Norway Says upodobnili bryłę lampy Mhy do fryzury Małej Mi z książek o Muminkach. Lekkie, zabawne obiekty mają łączyć funkcjonalność z atrakcyjną formą. Czy ten zamiar się udaje? W wielu krajach nowa skandynawska marka odniosła sukces, jak będzie w Polsce – zobaczymy.
