Orzech i daglezja, czyli drewno w stylu skandynawskim oraz beton architektoniczny inspirowany chmurami i powierzchnią księżyca
Efektem połączenia współpracujących firm Pfleiderer i Interprint, a także siły polskiego designu będzie nowa linia dekorów – projekt pod nazwą MATERIALS WE LOVE. Concept by Zięta & Kuchciński. Projektanci stworzyli kolekcję wzornictwa, tzw. dekorów, których bohaterami są beton architektoniczny i drewno. O współpracy firm Pfleiderer i Interprint z cenionymi polskimi designerami dowiedzieliśmy się 23 września, podczas konferencji prasowej w Warszawie.
Dekorem drewnianym zajął się Piotr Kuchciński, który od lat zafascynowany jest estetyką stylu skandynawskiego, a dokładniej drewnem z orzecha i nieco mniej znanej daglezji – jasnego i surowego drzewa iglastego. Projektant badał fakturę drzew, ich zapach, barwę i temperaturę. Jego celem projektowym było naj najtrafniejsze odzworowanie natury oraz... uniwersalność.
Oskar Zięta skupił się natomiast na dekorze betonu architektonicznego. Beton zyskuje z dnia na dzień coraz większą sławę. Pojawia się na elewacjach, w przestrzeni publicznej, w architekturze wnętrz a nawet we wzornictwie przemysłowym. Projektant podkreśla, że przy tej różnorodności zastosowań beton ma również „wiele twarzy”. Charakteryzuje się „przejmowaniem” kolorów – pomimo tego, że określany jest jako „szary” potrafi mieć dziesiątki, a nawet setki odcieni i faktur. Może być monumentem, ale również materiałem ultralekkim. Konstrukcyjnym, a także ozdobnym. Analizując powyższe fakty Oskar Zięta stworzył dwa dekory. Jeden z nich jest delikatny i nieuchwytny jak chmury, którymi się inspirował, drugi natomiast – surowy i mocny niczym księżycowa lawa.
Premiera czterech nowych dekorów odbędzie się w sobotę 11 października o godz. 15.00 w ramach bloku tematycznego Brave New World podczas Łódź Design Festival 2014. Projekt będzie prezentowany na specjalnej ekspozycji w centrum festiwalowym przy ul. Tymienieckiego 3. Podczas wykładu Piotr Kuchciński i Oskar Zięta dokładnie opowiedzą o projekcie MATERIALS WE LOVE. Concept by Zięta & Kuchciński i o swoich doświadczeniach z nim związanych.
Ta współpraca to przykład innowacyjnego podejścia do tworzenia materiałów drewnopochodnych i ich wzornictwa. Pozwala najpełniej wykorzystać nasze know-how i potencjał technologiczny, by dostarczyć naszym kontrahentom produkt wyjątkowy i wyróżniający się ponadczasowym wzornictwem. – mówi dyrektor marketingu firmy Pfleiderer Przemysław Strzyż
Film o powstawaniu kolekcji MATERIALS WE LOVE. Concept by Zięta & Kuchciński - poniżej.
Milena Glinojecka