Design
DESIGN
Kto zaprojektował znicz olimijski? Designerzy od krzeseł Tip Ton

Tip Ton krzesło prosto z Vitry zaprojektowane przez autorów znicza olimpijskiego na igrzyska Londyn 2012 Barbera i Osgerby

  • Komentarze

Krzesło Tip Ton 16

Krzesła projektu Edwarda Barbera & Jaya Osgerba z firmy Vitra.

Fot: www.vitra.com
  • Krzesło Tip Ton 1
  • Krzesło Tip Ton 2
  • Krzesło Tip Ton 3
  • Krzesło Tip Ton 4
  • Krzesło Tip Ton 6
  • Krzesło Tip Ton 7
  • Krzesło Tip Ton 8
  • Krzesło Tip Ton 9
  • Krzesło Tip Ton 10
  • Krzesło Tip Ton 11
  • Krzesło Tip Ton 12
  • Krzesło Tip Ton 13
  • Krzesło Tip Ton 14
  • Krzesło Tip Ton 15
  • Krzesło Tip Ton 16
  • Krzesło Tip Ton 17
  • Krzesło Tip Ton 18

Designerzy, którzy zaprojektowali znicz olimpijski na Igrzyska Edward Barbera i Jay Osgerby, na co dzień zajmują się designer i projektowaniem mebli. Z okazji Igrzysk Olimpijskich w Londynie przypominamy już dziś kultowe krzesło ich autorstwa Tip Ton zaprojektowane dla Vitry.

Na pierwszy rzut oka krzesło Tip Ton przypomina połączenie tradycyjnego krzesła z fotelem bujanym. I jest w tym odrobina prawdy. Krzesło autorów znicza olimpijskiego dzięki swojej unikalnej konstrukcji pozwala siedzieć w dwóch pozycjach. Dodanie wspornika łączącego nóżki krzesła i zakrzywienie go pod kątem dziewięciu stopni pozwala bezpiecznie wychylić się do przodu zmieniając pozycję.

W każdej chwili możemy się odchylić do tyłu i wrócić do poprzedniej pozycji. To zapewnia moliwość zmiany pozycji osobom spędzającym długie godziny za biurkiem. Zmiana pozycji nie tylko wpływa na poprawę krążenia, ale pozwala rozluźnić brzuch i plecy. Krzesło jest wykonane z estetycznie wyglądającego plastyku. Nie posiada żadnych elementów mechanicznych dzięki temu jest niepodatne na uszkodzenia. Krzesło wyprodukowane przez fabrykę Vitra posiada wyjątkowy design i styl.

>>To półka czy fotel? Ten designerski mebel łączy jedno i drugie

Z uwagi na swoje specyficzne właściwości nadaje się zarówno do bibliotek szkół jak i prywatnych domów. Swoim stylem Tip Ton nawiązuje do tradycyjnych krzeseł drewnianych. Krzesło miało swoją premierę na targach design w Mediolanie w 2011 roku. Edward Barber i Jay Osgerby obaj rocznik 1969 studiowali w Royal College of Art in London. Obaj projektanci pracują wspólnie w obszarze designu, mebli i architektury.

przeczytaj rowniez
Autor: Tomasz Wojciechowski
Zdjęcia: www.vitra.com
Data publikacji: 2.08.2012 15:34
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.