Do Łodzi przylgnęła etykietka miasta z poważnymi problemami. Bezrobociem, malejącą liczbą mieszkańców (140 000 w ciągu ostatnich 25 lat), złym stanem infrastruktury. Bywa nazywa polskim Detroit. Władze miasta usilnie próbują zmienić wizerunek miasta, prezentując jego historię, industrialna architekturę i filmowe tradycje.
Design promuje Łódź
W kwietniu 2016 zaprezentowany został nowy pomysł na promocję miasta. Warszawskie biuro projektowe Nizio Design International zaprojektowało system narzędzi, które mogą zostać wykorzystane w różnych sytuacjach. Znalazły się w nim instalacja przestrzenna, prezentacja, stanowisko multimedialne, wystawa, gadżet promocyjny, aplikacja oraz scenariusz konferencji. Dzięki zróżnicowaniu środków przekaz ma dotrzeć do różnych grup, od dzieci po specjalistów zajmujących się rewitalizacją. Każdy z elementów został przygotowany w czterech wersjach językowych, a nacisk położony na stronę graficzną ma nadać prezentacjom uniwersalny charakter.
Wystawa zestawia stare i współczesne fotografie charakterystycznych łódzkich obiektów. Jej uzupełnieniem jest stanowisko z monitorem dotykowym umożliwiającym grę. Edukacyjna zabawa pozwala np. umieszczać nowe bryły w miejskiej przestrzeni, a więc samodzielnie prowadzić rewitalizacje Łodzi.
Rewitalizacja czyli szansa
Głównym celem projektu jest pokazanie programu rewitalizacji jako atutu Łodzi. Konferencja pod hasłem Rewitalizacja jako uniwersalna forma rozwoju miast ma pokazać potencjał Łodzi i podtrzymać zainteresowanie tematem rewitalizacji. To zagadnienie coraz częściej poruszane. Próby z Polski i innych krajów pokazały, jak wiele trudności wiąże się z wdrożeniem kosztownych programów naprawczych. Samo odświeżenie architektury niewiele daje, a niekiedy rodzi wręcz nowe problemy z gentryfikacją na czele. Z drugiej strony – władze miasta nie mają wyjścia i muszą podjąć się tego trudnego zadania. Bez poprawy wizerunku, a przede wszystkim samej przestrzeni miasta trudno liczyć na przyciągnięcie inwestorów i poprawę sytuacji ekonomicznej. Nowy projekt Nizio Design będzie wykorzystany m.in. w kampanii na rzecz przyznania Łodzi praw do organizacji Wystawy International EXPO 2022. Miejscem wystawy miałyby być m. in. kompleks elektrowni EC-1, a szerzej Nowe Centrum Łodzi. Światowej klasy targi to wielkie wyzwanie organizacyjne, ale też szansa dla lokalnej gospodarki. Czy starania o organizacje Expo 2022 zostaną uwieńczone sukcesem, okażę się w 2017 roku.

-
W Bielsku-Białej powstanie interesująca inwestycja: Interaktywne Centrum Bajki i Animacji przy Studiu Filmów Rysunkowych. Konkurs na opracowanie koncepcji wygrała pracownia Nizio Design International. Realizacja projektu ma zakończyć się w 2020 roku. więcej
-
W Wołominie powstanie przestrzeń publiczna: Plac Zwycięstwa 1920. Głównym elementem projektowanej instalacji jest czołg Renault FT-17 pochodzący z czasów I Wojny Światowej. Zobacz, jak będzie wyglądać całe założenie. więcej
-
W wielkim młynie z XIX wieku ma powstać przeszło 130 apartamentów. Za rewitalizację odpowiada Grupa Partner więcej
-
Pracownia Nizio Design International przygotowała projekt architektury wnętrz - nowej ekspozycji w warszawskim Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie więcej

- ARCHITEKTURA: Rozstrzygnięto konkurs na Interaktywne Centrum Bajki i Animacji przy Studiu Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
- ARCHITEKTURA: Nowa przestrzeń publiczna w Wołominie. Zobacz projekt.
- ARCHITEKTURA: Apartamenty we młynie
- WNĘTRZA: Modernizacja Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie
- WNĘTRZA: Hala Koszyki w Warszawie. Rewitalizacja