Marka Geberit zleciła w 2015 roku przeprowadzenie badań dotyczących potrzeb współczesnych konsumentów. Raport pod tytułem Sprzęty technologiczne jutra miał m.in. wskazać przedmioty, które są niezbędne w gospodarstwie domowym AD 2015.
Pierwsze miejsca zajęły przedmioty, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu dla przeciętnego Polaka nie były ważne – albo wręcz nie istniały. To przede wszystkim komputer, pralka automatyczna oraz telefon komórkowy. Za niezbędne uznało je 80% ankietowanych. Mimo rosnącej popularności, z wielką trójką nie ma szans zmierzyć się smartfon czy inne elektroniczne gadżety. Ok. 31% ankietowanych nie wyobraża sobie życia w ciągu najbliższego roku bez tabletów, smart TV, a także sprzętów AGD oszczędzających prąd lub wodę.
Design w łazience
Geberit to producent urządzeń sanitarnych, nic więc dziwnego, że w raporcie wiele uwagi poświęcono sprzętom znajdujących się w łazience i kuchni. Według ekspertów Geberit, za kilka lat czeka nas gwałtowny rozwój internetu rzeczy, a w domach pojawią się licznie urządzenia zdalnie sterowane czy wyposażone w funkcję SmartShopping. Ponad połowa badanej grupy (55%) sądzi, że toalety myjące są lub staną się niezbędne w polskich domach nie dalej niż w ciągu kilku najbliższych lat. Tak korzystny dla producenta obraz na razie pozostaje w sferze deklaracji, a wysoki odsetek pozytywnych odpowiedzi dotyczy osób, które miały okazję wypróbować nowe produkty z oferty firmy. Toalety myjące nie są w Polsce popularne. Jak się wydaje, decydują o tym zarówno cena, wyższa niż w przypadku tradycyjnych sprzętów, jak i przyzwyczajenia użytkowników. Toaleta myjąca kosztuje przynajmniej dwa tysiące złotych, ale wyższej klasy sprzęty są kilkukrotnie droższe.
Obecnie użytkownicy nie doceniają jednej z najważniejszych funkcji toalet myjących – funkcji podmywania ciepłym strumieniem wody. Moim zdaniem jest to tylko kwestia czasu, a co ważniejsze kwestia wypróbowania. Opinie na temat toalet myjących diametralnie zmieniają się po pierwszym użyciu. Podobnie było z niedocenianymi niegdyś zmwarkami, które obecnie nie tylko oszczędzają czas, ale również zapewniają dokładniejsze zmywanie nawet przypalonych naczyń. Przyszłość należy do sprzętów, które ułatwiają codzienne życie i zapewniają komfort i wygodę użytkowania - sądzi Anna Dąbrowska-Makara, dyrektor asortymentu Geberit AquaClean.
Wynikli badań ogłoszone zostały przez Geberit w związku z wprowadzeniem na rynek nowego modelu Geberit AquaClean Mera. Zaprojektowana przez Christopha Behlinga toaleta jest dostępna w sprzedaży od września 2015.