Lifestyle
LIFESTYLE

Mówi Edward Dwurnik

  • Komentarze

Edward Dwurnik. Moje królestwo

Edward Dwurnik. Moje królestwo

Fot: materiały prasowe Wydawnictwa Czarne

Malarz współczesnych wedut, w których architektura i groteskowe postaci układają się w skomplikowaną mozaikę, tym razem posługuje się słowami, a nie obrazem. Właśnie ukazał się wywiad-rzeka z artystą

Moje królestwo

Edward Dwurnik, malarz celebryta, ulubieniec mediów, galerzystów, kolekcjonerów i koneserów sztuki. Artysta przewrotny, po witkacowsku ukrywający się za maską błazna i prowokatora. Tytan pracy doceniony w Polsce i na świecie. Wreszcie humanista, przenikliwy komentator życia społecznego, który czasami z sarkazmem, a czasami z głębokim zrozumieniem portretuje ludzkie niedoskonałości i ograniczenia. Wywiad Małgorzaty Czyńskiej jest jak kolekcja obrazów malarza – na kolejnych stronach pojawiają się migawki z jego bogatego życia, opowieści o sobie, przyjaciołach, autorytetach, sztuce i kobietach. Balansuje na granicy zmyślenia i prawdy, nie boi się szczerych wyznań ani kontrowersji, rozmawia poważnie, by za chwilę puścić do czytelnika oko. I każdy sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie: czy król jest nagi?

Książka "Moje królestwo" ukazała się 14 września 2016 roku nakładem Wydawnictwa Czarne.

Edward Dwurnik – malarz i grafik. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych współczesnych polskich artystów. Cykle Podróże autostopem, Warszawa, Sportowcy czy Robotnicy przyniosły mu uznanie w kraju i za granicą, gdzie został zauważony jeszcze przed transformacją polityczną. W 1982 roku jako jedyny Polak wziął udział w wystawie documenta 7 w Kassel. Wielokrotnie nagradzany, między innymi Nagrodą Kulturalną Solidarności, Nagrodą Fundacji Sztuki Współczesnej, Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Z artystą rozmawiała Małgorzata Czyńska – z wykształcenia historyk sztuki, z zawodu dziennikarka. Autorka współpracuje z „Wysokimi Obcasami”, magazynami o wnętrzach, projektowaniu i modzie. W dorobku ma książki Najpiękniejsze. Kobiety z obrazów, Kobro. Skok w przestrzeń i Kobiety Witkacego. Harem metafizyczny.

przeczytaj rowniez
Autor: materiały prasowe Wydawnictwa Czarne
Zdjęcia: materiały prasowe Wydawnictwa Czarne
Data publikacji: 22.11.2016 14:35
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.