Najczęściej samobójcy skakali z pierwszej widokowej platformy wieży Eiffla czyli z wysokości 57 metrów. Oznacza to, że ich ostatni lot – w zależności od masy ciała – trwał około 3 sekundy.
Wieża Eiffla – pierwsza śmiertelna ofiara
Pierwszą śmiertelną ofiarą wieży Eiffla był inżynier, który kontrolował działanie wind wożących turystów na górę. Kolejną był nieznany z imienia i nazwiska samobójca, który powiesił się metalowym przęśle wieży Eiffla 15 lipca 1989 roku. Co dziwne żaden z kolejnych 30 samobójców (aż do roku 1912 roku) nie skoczył z wieży Eiffla – wszyscy kończyli swój żywot wieszając się na elemencie konstrukcji.
Wieża Eiffla – początek śmiertelnych skoków
Pierwszym, który poniósł śmierć spadając z wysoka i zapoczątkował modę na tego typu samobójstwa był austriacki krawiec Franz Reichelt, który testował własnego projektu płaszcz i spadochron w jednym. Chciał pochwalić się swoim wynalazkiem przed merem Paryża, jednak ten zalecił, aby testowy skok wykonała kukła. Krawiec pewny sukcesu, w ostatniej chwili sam przywdział płaszcz i poszybował wprost do królestwa wiecznie żywych, lądując w międzyczasie na ziemi o 57 metrów niżej. Pewny siebie krawiec został odznaczony nagrodą Darwina w kategorii najgłupszej śmierci na świecie. Zobaczcie jego ostatni skok z wiezy Eiffla
Wieża Eiffla – bezskuteczny montaż siatek
Na polecenie władz miasta, których zaskoczyła liczba śmierci na własne życzenie, na wieży Eiffla zamontowano siatki ochronne. Jednak desperaci, który chcieli umrzeć z niesamowitym widokiem w oczach, szybko zorientowali się, że przestrzeń między barierkami wieży Eiffla jest na tyle duża, że z łatwością dorosły człowiek przeciśnie się.
Wieża Eiffla – szczęśliwe zakończenie samobójczego skoku
Niektóre skoki z wieży Eiffla kończyły się szczęśliwie: dwie osoby podczas samobójczego skoku z wieży Eiffla nie odniosły większych obrażeń. Pierwszą z nich jest mężczyzna, którego wiatr zniósł na belki wieży Eiffla. Desperat doznał jedynie kilku złamań. Jeszcze więcej szczęścia miała pewna zdołowana mieszkanka Paryża, która chcąc skrócić swój ciężki żywot wylądowała na płóciennym dachu jednego z zaparkowanych pod wieżą Eiffla samochodów. Nie dość, że pojazd uratował jej życie to jeszcze jego właściciel stał się mężem niedoszłej samobójczyni.

-
Wieża Eiffla to najbardziej znany symbol Paryża. Od wieku jest na czele listy miejsc, które warto zobaczyć we Francji. W tym czasie wiele razy zmieniała kolor; najnowsza renowacja przywraca bryle jej pierwotną czerwoną barwę i zmienia wygląd pierwszego poziomu więcej
-
Paryskie metro jest częścią niezwykłego podziemnego świata. Dawne kamieniołomy zamienione w katakumby, poniemieckie bunkry z czasów drugiej wojny światowej, tajemniczy skarbiec francuskich rezerw złota, a także opuszczone stacje kolei podziemnej rozbudzają wyobraźnię mieszkańców i turystów. Wśród tych niezwykłych miejsc jest też stacja Arts et Métiers więcej
-
Festiwal wzornictwa Paris Design Week odbędzie się już od 6 do 13 września i potrwa tydzień... i jeden dzień dłużej! Imprezie standardowo towarzyszą targi Maison & Objet, które potrwają od 5 do 9 września więcej
-
Architektura współczesna kocha styl industrialny, zwłaszcza, jeśli tematem jest rekonstrukcja starej fabryki. W przypadku fabryk samochodowych, najbardziej odpowiednim motywem przewodnim jest cegła oraz miedź w architekturze. Skąd to wiemy? Pokazali nam to architekci z francuskiej pracowni AREP więcej

- WNĘTRZA: Co zobaczyć w Paryżu? Czerwona Wieża Eiffla
- DESIGN: Najpiękniejsze stacje metra na świecie – Arts et Métiers w Paryżu
- DESIGN: Zbliża się IV edycja największego festiwalu wzornictwa we Francji - Paris Design Week
- ARCHITEKTURA: Styl industrialny i miedź w architekturze. Przebudowa dawnej fabryki samochodów w Paryżu
- WNĘTRZA: Architektura wnętrz. Lotnisko w Paryżu im. Charles’a de Gaulle’a przeszło modernizację. Sprawdźcie projekt rewitalizacji architekta Paula Andreu