Rozmowy o architekturze
ROZMOWY O ARCHITEKTURZE

Sukces dobrze zaprojektowany

  • Komentarze

Sukces dobrze zaprojektowany

Jakub Bartos i Adam Budzyński 

  • Sukces dobrze zaprojektowany
  • Sukces dobrze zaprojektowany
  • Sukces dobrze zaprojektowany
  • Sukces dobrze zaprojektowany
  • Sukces dobrze zaprojektowany

Jak w ciągu dekady przeobrazić dwuosobową działalność w dużą firmę? Jak kreatywnie świętować taki jubileusz? Rozmawiamy z Adamem Budzyńskim oraz Jakubem Bartosem, członkami zarządu pracowni Decoroom, która jest jednym z pionierów  w kwestii usługi kompleksowego wykończenia mieszkań „pod klucz”.

Jak rozpoczęła się działalność DECOROOM? Skąd pomysł na taką firmę?

Jakub Bartos: Nasza pracownia architektoniczna powstała przede wszystkim z pasji tworzenia niepowtarzalnych, dalekich od sztampy wnętrz. Rozpoczęliśmy działalność w momencie wzrostu zapotrzebowania na usługi wykończenia mieszkań „pod klucz”, uznając po analizie rynku, że mamy wszelkie zasoby, by sprostać oczekiwaniom zarówno deweloperów, jak i Klientów indywidualnych. Aby połączyć pasję z pracą, wystarczyła nam szybka decyzja, podjęta w odpowiednim momencie i wytrwałość, by sukcesywnie podążać obraną ścieżką.

Adam Budzyński: W każdym realizowanym przez nas projekcie uważnie wsłuchujemy się w oczekiwania osób, które nam zaufały, wspólnie dyskutujemy o walorach przestrzeni - wyłuskujemy diament i szlifujemy go. Zaglądamy przecież nie tylko do wnętrz mieszkalnych. By nasz projekt był autentyczny, sięgamy głębiej, nawiązujemy partnerski kontakt z klientem, budujemy relację, dzięki której możemy poczuć, co mu w duszy gra i jakie wnętrze będzie spełnieniem jego marzeń. Nasz zespół składa się z grupy pasjonatów, mających wieloletnie doświadczenie w pracy nad projektami różnego zakresu, dzięki czemu doskonale się uzupełniamy. Praca w tak zgranym i utalentowanym zespole to dla nas nieskrywana przyjemność. Lubimy wspólnie obserwować, jak to, co stworzyliśmy zaczyna się materializować i nabiera rzeczywistych kształtów. Wciąż dopracowujemy szczegóły, poszukujemy odpowiednich form i ciekawych rozwiązań, by każdy skończony projekt był powodem do dumy dla całej pracowni.

Jak zmieniła się Państwa marka i branża przez te 10 lat?

Adam Budzyński: Początkowo działalność Decoroom opierała się na pracy kilku osób. Wraz kolejnymi zdobywanymi Klientami zespół zaczął się dynamicznie powiększać, do tego stopnia, że obecnie firma liczy ponad 50 osób i 70 ekip wykończeniowych. Mamy już na swoim koncie ponad 1500 zrealizowanych projektów!

Jakub Bartos: W ciągu ostatnich dziesięciu lat udało nam się zgromadzić grupę profesjonalistów z różnych dziedzin odpowiadających za obsługę Klientów, projektowanie i nadzór nad prawidłową realizacją. Rozumiemy, że ludzie mają rozmaite potrzeby i możliwości, dlatego oferujemy trzy różne pakiety: VIP, Premium i Standard. Współpracujemy z zaufanymi fachowcami w branży wykończeniowej oraz z najlepszymi dostawcami elementów wyposażenia wnętrz. W międzyczasie otrzymaliśmy European Property Awards, motywujące nagrody za najlepsze biuro w Polsce i Europie. Od 4 lat jako Członek Wpierający należymy również do Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Co uważacie za największe wyzwanie, z jakim musieliście się zmierzyć?

Adam Budzyński: Wystartowaliśmy w czasie największego kryzysu i mimo nie do końca sprzyjających okoliczności w niedługim czasie zdobyliśmy pozycję lidera na rynku tego typu pracowni, pracując w dodatku  z bardzo świadomymi klientami, o wysokich wymaganiach. Jednym z najważniejszych wyzwań było dla nas stworzenie nowego showroomu Decoroom. Wiązało się to z przeobrażeniem małej firmy w duże przedsiębiorstwo, a co za tym idzie – ze zmianą całej struktury organizacyjnej, zwiększeniem liczby zatrudnionych osób i innymi modyfikacjami. Musieliśmy zorganizować przestrzeń wystawową w taki sposób, aby stanowiła optymalne miejsce na ekspozycję materiałów. Zależało nam na tym, by były jak najlepiej widoczne, łatwo dostępne i logicznie uporządkowane. Showroom został ulokowany w samym sercu Warszawy, przy ulicy Nowogrodzkiej 62B.

Proszę, opowiedzcie o pierwszej poważnej inwestycji, która znacząco wpłynęła na Wasz rozwój?

Jakub Bartos: Kamieniem milowym stała się dla nas inwestycja Oligo Park. Kolejnym istotnym przedsięwzięciem było urządzenie wnętrz na osiedlu Mozaika Mokotów, a następnie realizacja na osiedlu 19. Dzielnica. Były to dla nas pierwsze duże projekty, liczące od siedemdziesięciu do stu mieszkań. Mieliśmy okazję stworzyć kompleksowe realizacje i w niedługim czasie stać się rozpoznawalną na rynku marką. To był bardzo intensywny czas.

Jesteście liderem w branży, co chcecie przekazać konkurencji, którą z pewnością inspiruje Wasz sukces?

Adam Budzyński: Naszym zdaniem zdrowa konkurencja stymuluje nieustanny rozwój. Cieszy nas to, że dla wielu firm możemy stanowić wzór do naśladowania, a jednocześnie staramy się być zawsze o krok dalej. Nie bez powodu otrzymaliśmy też certyfikat „Rzetelnej Firmy”. W naszym showroomie organizujemy cykliczne warsztaty dla architektów, projektantów i innych osób związanych z branżą – zapraszamy wszystkich, dla których jesteśmy inspiracją. Z pasją dzielimy się naszym doświadczeniem.

2019 to rok Waszego jubileuszu. Czy obchodzicie go w jakiś szczególny sposób?

Adam Budzyński: Obchody dziesięciolecia istnienia Decoroomu rozpoczęliśmy kreatywnie, bo od stworzenia muralu w naszym showroomie. Zależało nam na tym, aby przywoływał on pozytywne skojarzenia i symbolicznie przedstawiał to, czym się zajmujemy i co oferujemy Klientom. W tym czasie chętnie wracamy pamięcią do początków naszej działalności, wyzwań oraz tego, jak z roku na rok rozwijaliśmy się na rynku warszawskim. Z sentymentem wracamy do tych chwil.

Czy możecie nam zdradzić plany na kolejne lata?

Jakub Bartos: Chcemy dalej rozwijać się w kwestii obsługi  projektów instytucjonalnych, wchodzących na polski rynek, mieszkań na wynajem oraz sektora rynku prywatnych akademików, a także poszerzać portfolio o kolejne kompleksowe inwestycje. Poza tym zależy nam na nawiązaniu współpracy z kolejnymi deweloperami i na nowych realizacjach dla Klientów indywidualnych o wysokich oczekiwaniach w kwestii estetyki wnętrz z segmentu VIP.

Czego można Wam życzyć na kolejną dekadę?

Adam Budzyński: Chcielibyśmy, tak jak do tej pory, pracować z pasją i radością, która wciąż będzie przekładać się na zadowolenie naszych Klientów.

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

przeczytaj rowniez
  • Nowe oblicze klasyki – wnętrze z botanicznym akcentem
    Nowe oblicze klasyki – wnętrze z botanicznym akcentem

    Szarość, zieleń i złoto to wiodące kolory aranżacji niewielkiego mieszkania, położonego w jednej z odrestaurowanych kamienic na warszawskiej Pradze Północ. Architektom szczególnie zależało na zachowaniu specyfiki zabytkowego budynku. Stonowaną, nieco powściągliwą dekoracyjność wnętrza utrzymanego w stylu klasycznym, uzupełnia zmyślna gra kolorów i faktur, przywodząca na myśl skandynawską estetykę. więcej

  • Jak architekci, deweloperzy i marki wnętrzarskie pracują w czasie epidemii?
    Jak architekci, deweloperzy i marki wnętrzarskie pracują w czasie epidemii?

    W związku z wprowadzeniem stanu epidemii i obostrzeniami, wiele sektorów gospodarki zmaga się z kryzysem. Jak wygląda sytuacja w branży nieruchomości i wykończenia wnętrz? Czy prace nadal trwają? W jaki sposób firmy odpowiadają na zmieniające się warunki pracy?  więcej

  • Pomysły Decoroom na wielkanocny stół
    Pomysły Decoroom na wielkanocny stół

    Rozpoczynające Wielkanoc uroczyste niedzielne śniadanie to wyjątkowy czas w większości domów. Warto więc zadbać o estetyczną oprawę stołu, niezależnie od tego, czy w tym roku zgromadzi się wokół niego cała rodzina, czy też siądziecie do niego we dwójkę, lub sami. Jeśli wciąż zastanawiacie się, jak udekorować stół na zbliżające się święta, weźcie pod uwagę sprawdzone pomysły pracowni architektonicznej Decoroom, mistrzów od kreowania niebanalnych aranżacji wnętrz. więcej

  • #homeoffice na piątkę
    #homeoffice na piątkę

    Podczas pracy zdalnej szczególnie ważne jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni w domu, która ma bezpośredni wpływ na naszą kreatywność, efektywność i możliwość koncentracji. Jak przeorganizować wnętrze, aby w #homeoffice profesjonalnie wykonywać wszystkie swoje służbowe obowiązki? Z tym wyzwaniem pomogą architekci Decoroom, którzy podzielą się swoimi sposobami na pracę z domowego biura. więcej

Data publikacji: 8.05.2019 11:41
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.