Robert Majkut projektuje
Pochodzący ze Szczecina projektant próbował różnych ścieżek, studiował na Politechnice Szczecińskiej i w poznańskiej ASP, ukończył kulturoznawstwo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Udało mu się wykształcić charakterystyczny styl. Projektant zręcznie operuje płynnymi liniami, zestawia płaszczyzny nasyconych kolorów, obłe bryły, teatralne oświetlenie. Chętnie sięga po nowe materiały, dba o perfekcyjne wykończenie. I nie boi się ocierać w swoich projektach o kicz. W ten sposób powstają wnętrza efektowne albo efekciarskie, ale łatwo rozpoznawalne, jak Orange Cinemas w Pekinie czy Multikino w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.
Architektura wnętrz
Zaproszenie Roberta Majkuta do współpracy to sposób na wyróżnienie się na tle minimalistycznych realizacji. Firma Profbud powierzyła projektantowi projekt salonu sprzedaży. Lokal mieści się przy ul. Dywizjonu 303 w warszawskiej dzielnicy Bemowo. Ma 140 m kw i podzielony został na kilka stref zgodnie z planowanymi funkcjami. Pola te wyznaczono różnicując poziomy. Poczekalnia jest o stopień podniesiona względem strefy wejściowej. Na podeście umieszczono sofę i fotele, a także regał z kilkoma albumami i bibelotami. W pobliżu są stanowiska obsługi klienta, dalej strefa konferencyjna. Ta centralna przestrzeń została wydzielona tubami ze szkła. Podczas spotkań siedzi się więc pod kloszem wielkiej lampy. Przezroczyste rury załamują światło, zmieniając otoczenie w zmienne refleksy.
Inny rodzaj szkła wykorzystany został w gabinecie. Sięgające od podłogi do sufitu szyby są pokryte folią zmieniającą właściwości pod wpływem ładunku elektrycznego. Wystarczy jeden ruch, by przezroczysta tafla stała się mleczną zasłoną.
Czarne reliefy, białe bryły
W głębi pomieszczenie zamyka czarna ściana pokryta geometrycznym reliefem z drewna. Czerń to jeden z trzech kolorów dominujących w architekturze wnętrz salonu. Dwoma pozostałymi są biel i czerwień. Zadania zespołu projektantów nie ograniczały się do zaprojektowania aranżacji wnętrza, brył mebli i kolorystyki. Równie starannie dobrano również muzyczne tło, a także unoszący się w powietrzu zapach. W końcu specjaliści od żywo się ostatnio rozwijającego marketingu zapachowego twierdzą, że dobrze dobrana kompozycja aromatów może zwiększyć sprzedaż nawet o kilkanaście procent. Bazując na podświadomych skojarzeniach buduje się wizerunek marki, ponoć niezależnie od tego co jest przedmiotem sprzedaży
