Architektura wnętrz krakowskiej Agencji Marketingu Zintegrowanego Grupy Adweb zajmuje połowę kameralnego biurowca przy ul. Bonarka w Krakowie. Przestrzeń 450 mkw została rozplanowana na dwóch piętrach w taki sposób, aby wszystkie marki należące do Adweb zyskały komfortową przestrzeń służącą skupieniu, ale także integracji pracowników.
Architektura wnętrz biura w Krakowie stworzona przez pracowników
Pierwotnie prace nad architekturą wnętrz krakowskiego biura powierzono pracowni architektonicznej. Projektanci rozplanowali na piętrach pomieszczenia oraz rozkład przestrzeni przypisanych poszczególnym markom. Dalszą aranżacją zajęli się pracownicy. Ich zadaniem było samodzielnie stworzenie architektury wnętrz: zaprojektowanie przestrzeni dokładnie takich w jakich chcieliby pracować. Dzięki temu architektura wnętrza jest różnorodna i indywidualnie dopasowana do preferencji użytkowników.
Architektura wnętrz – nietypowe rozwiązanie – nietypowy efekt
Te nietypowe w Polsce rozwiązanie sprawiło, że architektura wnętrz biura zaskakuje na każdym kroku, a przestrzeń biurowa nigdzie nie jest taka sama. Na przykład wnętrze studia programistycznego CodeFathers zaaranżowano w stylistyce retro. Z kolei PR-owcy z agencji Public Relations postawili na styl glamour, a accounci a agencji interaktywnej na szalone graffiti. Marka Adseo zaś zamieniła przestrzeń w japońskie wnętrze.
Architektura wnętrz części wspólnych pozwala na chwile relaksu
Nie są to jedyne ciekawie zaprojektowane przestrzenie. Architektura wnętrz części wspólnych pozwala pracownikom na chwile relaksu i oderwania od obowiązków. Kuchnia, np. spełnia przy okazji funkcję tzw. social roomu. Pracownicy mogą tutaj pograć na X-boxie, bądź w rzutki czy szachy. Znalazło się także kącik do czytania z wygodną sofą, a także stół barowy i hokery. Obok tego w firmie wydzielono jedną salę konferencyjną oraz dwa mniejsze wnętrza, w których ludzie mogą spotykać się np. na burzach mózgów. Remont i adaptacja biura, które oddane zostało bez podłóg, ścian działowych i wydzielonych łazienek trwała około 3 miesiące. W tym czasie pracownicy sami stworzyli biuro, które daje im podwójna satysfakcję.
