Kompleksowy projekt wnętrz butiku Mercer w Warszawie
Nowy butik marki Mercer miał powstać przy ul. Nowogrodzkiej 42 w Warszawie. Firma zajmuje się szyciem na miarę ekskluzywnych ubrań, m. in. garniturów kostiumów i butów. Lokal wymagał więc zarówno wyjątkowej architektury wnętrz, jak również identyfikacji wizualnej, aby dać o sobie znać potencjalnym klientom.
Zadania tego podjęli się młodzi architekci z pracowni 370Studio. Projektanci stworzyli aranżację butiku oraz serię projektów graficznych współgrających z wnętrzami i wizją firmy. Zaprojektowali logo, wizytówkę, kartę bonu upominkowego, a także elementy visual merchandising, czyli kreacji przestrzeni handlowej, do której należą witryny sklepowe i wszelkie ekspozycje.
Jeżeli chodzi o architekturę wnętrz, głównym wyzwaniem dla architektów było zmierzenie się z narożnym i mało funkcjonalnym lokalem. Za pomocą oświetlenia, kolorystyki i połączenia wyrafinowanego stylu z ekscentrycznymi dodatkami (np. postać białego psa uszytego z materiału) udało się osiągnąć cel. Przestrzenie utrzymane są w barwach szarości i bieli. Dodatki stanowią wyjątkowości tego miejsca. Są to m. in. designerskie żarówki zwisające na sznurkach i błyszczące na złoto lampy o charakterze industrialnym, znajdujące się nad recepcją. Ta wielowątkowość sprawia, że butik firmy Mercer Fashion prezentuje się wyjątkowo.
Po sukcesie marki Mercer Fashion w Warszawie, właściciel postanowił otworzyć kolejny salon szycia miarowego – w Poznaniu. Również tym razem pracownia 370Studio została zaproszona do współpracy.
Milena Glinojecka