Wnętrza
WNĘTRZA

Interaktywny sklep z winami – eleganckie drewniane wnętrze z wyjątkową ekspozycją butelek

  • Komentarze

Sklep z winami projektu Studio Arthur Casas - klasyka i technologia w drewnianym wnętrzu  fot. Studio Arthur Casas

Sklep z winami projektu Studio Arthur Casas - klasyka i technologia w drewnianym wnętrzu

fot. Studio Arthur Casas

  • Oświetlenie na suficie prowadzi do dalszych przestrzeni - sklep z winami projektu Studio Arthur Casas  fot. Studio Arthur Casas
  • Interesująca forma stołu - sklep z winami projektu Studio Arthur Casas  fot. Studio Arthur Casas
  • Sufit - sklep z winami projektu Studio Arthur Casas  fot. Studio Arthur Casas
  • Interaktywny ekran ukryty w blacie, który wyświetla informacje o winie - sklep z winami projektu Studio Arthur Casas  fot. Studio Arthur Casas
  • Przestrzeń do degustacji - sklep z winami projektu Studio Arthur Casas  fot. Studio Arthur Casas

Dystrybutor wina Mistral zlecił pracowni architektonicznej Studio Arthur Casas projekt sklepu z winami, który przybliżyłby użytkownikom świat tego szlachetnego alkoholu. Drewniane wnętrze w połączeniu z ciemnym jak butelka wina szkłem i interaktywnymi ekranami tworzą klasyczną a jednocześnie nowatorską architekturę wnętrz

Współczesny sklep z winami – klasyka i technologia

Wino kojarzy się z klasyką, szykiem i elegancją. Wielbiciele tego trunku to pasjonaci, wrażliwi na smak i estetykę. Sklep w winami, szczególnie tymi z wyższej półki, powinien być zatem odzwierciedleniem swoich produktów. Do tej pory firma Mistral sprzedawała wina za pośrednictwem internetu, jednak to osobisty kontakt z alkoholem jest w stanie zadowolić prawdziwych koneserów. Przedsiębiorstwo postanowiło więc zainwestować w piękne, drewniane wnętrze, które będzie w stanie opowiedzieć historię każdej butelki.

Nową architekturę wnętrz sklepu powierzono architektom ze Studio Arthur Casas. Sklep zajmuje powierzchnię 100 mkw. Jest to stosunkowo niewielka przestrzeń biorąc pod uwagę zakres programu. W jego skład wchodzi strefa ekspozycji, piwnica, magazyn, miejsce do degustacji wina a nawet interaktywna galeria i czytelnia! Piwnica ma swój własny system klimatyzacji, który pozwala na przechowywanie cennych, rzadkich win. Wystająca ze ścian ekspozycja butelek to nie tylko produkty na sprzedaż, ale przy okazji ciekawa forma aranżacji sklepu.

Opływowy kształt wyposażenia wnętrz obrazuje zmysłowość jednego z najstarszych gatunków alkoholu na świecie. Ciemne, nieprzezierne szkło odgradzające pomieszczenia przypomina szkło butelki do wina. Czarny, lustrzany pas, który zawieszony jest nieco ponad poziom wzroku, skrywa kilkanaście ekranów. Na ich powierzchni wyświetlane są informacje dotyczące poszczególnych win.

Interesującym elementem w drewnianym wnętrzu sklepu jest interaktywny stół. Informacje jakie wyświetlanae są na powierzchni blatu to m.in. karta proponowanych w danym miesiącu win. W blacie ukryty jest także czujnik, który pozwala na odczytywanie informacji o danej butelce. Wystarczy postawić wino w odpowiednim miejscu aby dowiedzieć się np. czy jest słodkie, czy wytrawne. Uzyskamy również informację o tym, z jakim jedzeniem najlepiej spożywać dany trunek, skąd pochodzi wino, jaki jest jego rocznik oraz kto jest producentem.

Naszym celem było stworzenie wnętrza, które zaprasza do poznania unikalnej zawartości każdej butelki. Linia krzywa, po której poprowadzone zostały ściany i półki prowadzi stopniowo do poszczególnych przestrzeni. Podświetlenie sufitu i zawieszone poniżej butelki „podążają” za kształtem krzywej tworząc eleganckie i dyskretne miejsce – mówią projektanci sklepu ze Studio Arthur Casas.

Przestrzeń do degustacji wina znajduje się na antresoli. Umieszczono tam również dwa stoły, których wielkość można regulować zależnie od liczby gości. Sklep wyposażono w elegancką linię krzeseł z kolekcji Bo Bardi. Mimo wszechobecnych win, ustawionych jedno przy drugim, nie jest to przestrzeń monotonna, ponieważ grupy butelek wyeksponowane są na różne sposoby. Architektura  wnętrz sklepu jest zgodna z kontekstem, natomiast przestrzeń to rzeczywiście - opowieść o winie.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.