Wnętrza
WNĘTRZA

Luksus przestaje błyszczeć

  • Komentarze

Luksus przestaje błyszczeć

Mat. Studio.O.

  • Luksus przestaje błyszczeć
  • Luksus przestaje błyszczeć
  • Luksus przestaje błyszczeć
  • Luksus przestaje błyszczeć
  • Luksus przestaje błyszczeć

Do niedawna luksus kojarzył się ze snobizmem, wystawnym życiem i epatowaniem drogimi markami. Obecnie nie musi być połyskujący i wysadzany brylantami. Przestaje też zwracać na siebie uwagę za pośrednictwem krzykliwego logo. Prawdziwą wartością staje się możliwość spowolnienia tempa życia, inwestycja w sztukę, nietypowe doświadczenia, czy przedmioty najlepszej jakości.

Pojęcie luksusu towarzyszy ludzkości co najmniej od starożytności. U schyłku drugiej dekady bieżącego wieku luksus zamiast z kawiorem, złotem, czy szumnymi przyjęciami, zaczyna wiązać się z możliwością spędzenia czasu „offline”. Coraz częściej zamożne osoby zamiast decydować się na apartament w centrum miasta, wolą wybudować dom z dala od miejskiego zgiełku. Wolni od natłoku bodźców charakterystycznych dla ośrodków miejskich, mogą wsłuchać się w głąb siebie, wyciszyć i odpocząć. Istotną wartością jest swoboda w dysponowaniu swoim czasem. Od kilku lat rośnie popularność nurtu „slow life”, który może przełożyć się na decyzje zakupowe, żywieniowe, podróżowanie, czy też na urządzanie wnętrz. W pewnym uproszczeniu oznacza to, że zamiast biec do centrum handlowego po ubrania modne sezonowo, można na przykład zainwestować w droższą, lecz ponadczasową jedwabną koszulę. Podobnie, projektując miejsce do zamieszkania, warto skupić się na dobrym designie,  trwałych meblach i szlachetnych materiałach. To dlatego pojawiają się takie inicjatywy jak targi zdrowej żywności, wzornictwa, czy niszowych ubrań od wybitnych projektantów. W modnych dzielnicach dużych miast symbolem dobrego smaku może być na przykład designerski wózek dziecięcy, czy rower typu cargo. Liczy się także kolekcjonowanie nietypowych doświadczeń, często związanych z podróżowaniem.

Dom jako azyl

Zgodnie z tendencją do oszczędzania swojego czasu, osoby urządzające apartament, czy dom zwracają się z tym do znanych i cenionych architektów wnętrz. Najczęściej oczekują od nich pomocy zarówno w stworzeniu projektu, jak i koordynowaniu inwestycji. Po jej ukończeniu mogą wprowadzić się do idealnego, zaprojektowanego i wykończonego już miejsca. To, poza czasem, pozwala oszczędzić zbędnych trosk. W tego typu usługach specjalizuje się na przykład Studio.O. – Naszą inspiracją jest styl japoński. Skupiamy się na tym, aby dom stanowił przestrzeń do niezakłóconego przez zbędne bodźce odpoczynku – mówi Grzegorz Goworek, współwłaściciel studia. – Dlatego wnętrza naszego projektu cechuje minimalizm i  prostota – dodaje. Odprężeniu mają sprzyjać liczne przeszklenia, wpuszczające naturalne światło do domu. Projektanci Studio.O. podkreślają też jak ważna jest dla nich współpraca z luksusowymi markami, do której przekonują też swoich klientów. Dokonując takiego wyboru, wraz z solidnym produktem, często otrzymuje się też związaną z nim historię rodziny założycieli marki, filozofię i wartości. Jest jeszcze jedna istotna cecha designu z wyższej półki. Zazwyczaj jego zakup wiąże się z zadawalającym serwisem gwarancyjnym. Gdy klienci lub dystrybutor odkryją nawet niewielkie wady techniczne, estetyczne lub ergonomiczne, wówczas produkt zostaje udoskonalony przez producenta.

Jak dotrzeć do wymagających klientów?

Architekci, którzy sami przekładają trwałość i szlachetność nad modę, szczególnie chętnie współpracują z odbiorcami podzielającymi te wartości. Gros z nich zgłasza się z polecenia znajomych. Aga Kobus i Grzegorz Goworek ze Studio.O. przyznają, iż po ukończeniu inwestycji utrzymują kontakt prywatny z niektórymi klientami. Nie można także bagatelizować roli prasy i mediów społecznościowych. Facebook i Instagram mają naprawdę potężny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Poza tym warto pozostawać wiernym swoim przekonaniom a, w miarę możliwości, inspirować nimi innych. Konsumpcjonizm jest wypierany przez świadomość. Tymczasowość przez solidność. Ilość przez jakość.

Studio.O. to pracownia, która tworzy wnętrza, budynki jednorodzinne, a także krajobraz. Architekci najlepiej sprawdzają się w kompleksowej kreacji przestrzeni, od projektu domu, jego idealnej lokalizacji na działce i znalezieniu najlepszych połączeń ogrodu okalającego budynek, po precyzyjnie przemyślaną koncepcją wnętrza. Studio.O. kreuje przestrzenie przyjazne człowiekowi. To on, jego potrzeby, przyzwyczajenia i marzenia są priorytetem podczas powstawania i wdrażania projektów pracowni.

Więcej inspiracji na: http://studioorganic.pl/

przeczytaj rowniez
  • Mała Japonia w sercu Warszawy
    Mała Japonia w sercu Warszawy

    Apartament o powierzchni ponad 300 metrów kwadratowych sprzyja twórczemu myśleniu i życiu w duchu slow life. Charakter wnętrza tworzą nawiązania do japońskiej estetyki, które przenikają się z najlepszym europejskim designem. więcej

  • Design for Children. W świecie wyobraźni
    Design for Children. W świecie wyobraźni

    Właściciele Hlonda 6 Design For Children zapragnęli podzielić się z innymi swoją pasją do dobrze zaprojektowanego dziecięcego wzornictwa. Na warszawskim Wilanowie stworzyli magiczne miejsce, powstałe z myślą o najmłodszych. Nowo powstały concept store w pełni realizuje ideę miejsca, gdzie młodzi rodzice mogą wygodnie i w miłej atmosferze wybrać to, czego potrzebują dla swojego dziecka. Zadanie stworzenia projektu showroomu powierzyli pracowni architektonicznej Studio.O. więcej

  • Rola wizualizacji w procesie projektowym
    Rola wizualizacji w procesie projektowym

    Planując budowę domu, koncept wnętrz nowo kupionego apartamentu, czy remont mieszkania, musimy mieć dobry pomysł na finalny wygląd bryły budynku, czy rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne pomieszczeń. W tej sprawie warto zwrócić się do architektów, którzy zaproponują najlepsze rozwiązania i przedstawią nam wizualną koncepcję swojej pracy. Jak ważne są dobre wizualizacje w procesie projektowym i jak w zrozumiały sposób przedstawić je inwestorowi, zapytaliśmy Agę Kobus i Grzegorza Goworka, projektantów ze Studio O. więcej

  • Marka osobista architekta
    Marka osobista architekta

    O skuteczną autopromocję w zawodzie architekta warto zadbać od samego początku działalności pracowni. Wielu młodych architektów obawia się jednak, że  ich biuro projektowe nie przebije się wśród konkurencji z bogatym portfolio. Jak promować usługi pracowni architektonicznej, by przyciągnąć jak największe grono zainteresowanych, zapytaliśmy Agę Kobus i Grzegorza Goworka ze Studio.O. więcej

Data publikacji: 28.05.2019 11:38
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.