Tak Mikołaj Wierszyłłowski z biura wierszyłłowski i projektanci mówi o szczegółach swojego projektu: To skomplikowane zadanie projektowe z pogranicza projektowania wnętrz i designu produktu. Celem projektu było zbudowanie zupełnie nowej atmosfery wnętrz salonów sprzedaży dla sieci PLUS zgodnej z nowymi założeniami strategii marketingowej "daj o siebie zadbać ".
Inwestor bardzo precyzyjnie określił swoje oczekiwania a zespół powołany do koordynacji projektu szczegółowo nadzorował prace nad projektem dbając o funkcjonalność, trwałość rozwiązań a także nad tym by projekt spełniał założenia wdrożenia w wielkiej sieci sprzedaży a także późniejsze " życie projektu " w sieci. Tak więc było to świetne doświadczenie pracy w wielobranżowym zespole specjalistów zajmujących się technikami sprzedaży / merchandisingu / marketingu / logistyki / technologami itd.
Design wnętrza kojarzący się z domem
Tak jak napisałem wcześniej projekt podzielić można na dwa zadania - wizerunek wnętrza punktu sprzedaży oraz projekt systemu wyposażenia które produkowane jest w dużej serii tylko dla PLUS. W skład systemu wchodzą meble ekspozycyjne telefonów i usług , meble miejsc obsługi klienta, niektóre i lampy elementy dekoracyjne. System mebli ekspozycyjnych uwzględniać musiał zaawansowane technologie prezentacji usług oraz zabezpieczeń ekspozycji.
Wszystkie elementy musiały spełniać warunek szybkiego montażu i logistyki by sprawnie realizować zmianę wizerunku sieci, tak jak pisałem wcześniej zaprojektowane przez nas elementy musiały spełniać wymagania wielkoseryjnej masowej produkcji. Na początku pracy bardzo trudno było nam znaleźć wspólny mianownik dla klientów jednej z największych sieci komórkowej w Polsce. Postawiliśmy na przyciągające się przeciwieństwa.
>>Biuro inspiruje! Dizajn w polskich biurach
Z jednej strony biały, sterylny, prawie niewidoczny system ekspozycji na którym produkt, technologia są najważniejsze i wyspy nowości o prostych, opływowych, nowoczesnych formach stojące na środku punktów sprzedaży skontrastowane z miejscami obsługi klienta, których atmosfera "nie nadąża" za zaawansowaną technologią jednak pozwala nam poczuć się bezpiecznie. Miejsca te o swobodnej "casualowej" atmosferze przypominają ulubioną restaurację / dom babci / spotkania z przyjaciółmi.
>>Loftowy klimat na poznańskim poddaszu
Krzesła z naturalnego drewna o formie będącej współczesną interpretacją wzorów z lat 50 są miłe w dotyku, w tle sprzedawcy nasza interpretacja "boazerii" znanej z wielu polskich domów, na której wiszą pamiątki, wspomnienia z dawnych i współczesnych telewizyjnych kampanii reklamowych z których PLUS jest tak znany. Zależało nam by dystans marki do samej siebie , dowcip za który lubią ją klienci i którym tak odróżnia się od konkurencji widoczny był też we wnętrzach salonów. Podkreślają to tworzywowe poroża i kąciki dla dzieci złożone z magnetycznych naklejek.