"Piwniczka" jest częścią wielkopowierzchniowego sklepu w centrum handlowym. Jednocześnie miała też stanowić autonomiczny byt z własnym wejściem, kasą, obsługą, atmosferą właściwą sprzedawanym towarom - głównie winom. Musieliśmy wywiązać się z zadania i wykreować " kameralny klimat ", który w masowej wyobraźni ( market spożywczy ) właściwy jest dla tej funkcji.
Bardzo nam zależało by uniknąć "oklejania" ścian płytkami udającymi cegłę, budowaniu sztucznych ceglanych sklepień. Pomysł jest prosty - powtarzalne moduły wycięte z arkuszy brzozowej sklejki są jednocześnie ścianami wygradzającymi przestrzeń stoiska, sufitem budującym sklepienie, nadającym sztywności konstrukcji i niosącym system oświetlenia. To też ogromny stojak, regał na wino. Całość powstała, jak meble, poza miejscem budowy - tam tylko skręcono poszczególne elementy. Na środku rytm półek i lad wypełnia przestrzeń.
>>DESIGN I WINO. Jak przechowywać butelki? Potrzebujesz stylowej skrzynki
projekt stoiska z alkoholem w super markecie Piotr i Paweł
projekt: wierszyłłowski i projektanci anna kolesińska, natalia cichańska, wojciech barański, mikołaj wierszyłłowski
